billy_baver skrev:
Om du bara lägger malkulor i fickorna kommer dina gamla paltor att bli helt "up to date" på nytt. Förr eller senare.
Fast jag kommer aldrig i dom där gamla me malkulorna, dom e så märkligt små 10 år senare :D
När Simon/Tomas va i England så var det fullt med furu i varenda hus dom gjorde om så det kommer nog att finnas tillräckligt med furu. Dessutom som nån skrev kommer inredarna att göra furu inne å moderiktigt bara dom fått bort det från tillräckligt många hus :D
 
Om det renoveras i onödan eller ej låter jag vara osagt.

Men skulle nog tro att det blir fler renoveringar om man tänker på alla hemmafixar program som finns samt vissa forum ;)


Finns ju större och mindre renoveringar menar vissa kanske nöjer sig med att tapetsera + måla om, andra kanske vill följa trenden med badrum, kök, vissa vill göra större renoveringar(inga namn hehe).


Jag själv renoverar för att kunna flytta in i ett större hus men ändå litet ytmässigt så att man själv kan få det som man vill ha det efter egna önskemål eftersom vi bor i ett annat mindre hus under tiden så kan man ju renovera allt efter som ekonomin tillåter dvs undviker lån.

Skulle själv inte låna stålar bara för att byta ut ett funktionellt kök mot ett trendigt ex.vis så att det är nog väldigt individuellt de där med vad man har för mål med renoveringen.
 
jag tror att folk vill ha sin egna "stil" i huset,,, men sen går det nog trender oxå o alla verkar vilja följa det. alla ska ha likadant. materialism kanske?
 
Jag tror att de flesta renoverar i normal utsträckning. Köper man ett hus så bygger man ju inte om kök och badrum mer än1 gång oftast. Sedan finns ju dom på byggahus.se som drar igång världens projekt och kanske de som köper tre hus under sin livstid.
 
B
jag tycker så här att är inte hus/lägenheten rökskadd. så kan ju vänta lite med renovering. kanske bara fixa ny färg eller tapet på väggar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.