Hemmakatten
Halva vitsen med badtunna i lusthuset är den vackra utsikten, om jag förstår trådskaparen rätt. Det kommer garanterat att bli imma på fönstren och då försvinner utsikten. Vi har ett badkar precis vid fönstret med underbar utsikt. För att förhindra imma på fönstren har vi eluppvärmda glas som även bidrar till värmen i badrummet. Kanske något för er också?
 
Hemmakatten, hur funkar de där glasen, är de belagda med någon sorts ledande skikt? För det är väl inga trådar..?
 
Hemmakatten
Ja, det är ett skikt pålagt på innerrutan på den sida som inte är inåt rummet. Natruligtvis är det helt osynligt. du såg glaset på den andra bilden i mitt inlägg under "Formgjuten jacuzzi...." Själva glaset är ett lågemissionsglas, energiglas. Vi har tvåglas (6mm) med argonglas emellan. Till "varma glasen" finns en reglerutrustning. Själva vitsen med glasen är att de skall hålla samma temperatur som den önskade rumsvärmen för att undvika kallras och imma. Glasen är underbart behagliga när man vidrör dem. Effekten är mellan 50-200W/m2 beroende på utetemperatur. Vill du läsa mer kan du gå in på www.clspecialglas.se där vi köpte glasen.
 
Blev det ngt lusthus/badtunna ? :)

/K
 
Jaaa... ett lusthus har det blivit i alla fall...
placering av badtunna är jag fortfarande osäker
bredvid lusthuset under tack eller inte .....
kanske tom bredvid bastustugan ???

Hobbit
 
  • S7000817.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • S7000814.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.