Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Men kan ni inte ge er? Per har ju sedan länge visat att inmätningen var korrekt gjord, men i efterhand tryckt på fel papper. Det är enda problemet. Problemet är sedan tillrättat med råge iom att ett helt annat företag gjort om mätningarna. Vad är du ute efter ridax?

Har ett företag misslyckats så kapitalt med väggar att det bildats köldbryggor rakt genom väggen som till och med orsakat kondens på insidan...så borde det inte vara något snack. Vill man ha fler kunder åtgärdar man problemen, inte bara ändrar på framtida produktion.

Kör hårt Per!!!
 
ridax, måste ge dig cred ändå för ditt engagemang, även om jag kanske inte har samma uppfattning som dig,
Jag vill i alla fall önska Per lycka till
 
D
pjfj: Det där är väl att lite väl okritiskt svälja vad Per har förmedlat till oss? Om nu Per tycker att det nya protokollet som den oberoende firman har gjort visar detta, så kan han väl vara snäll att ladda upp en kopia av både det första (felaktiga) protokollet samt det senaste som den andra firman gjorde, så att vi själva kan få bedöma huruvida de kom till "samma resultat".... Jag kan naturligtvis få ut dessa dokument på andra sätt, men som jag redan skrivit tidigare så tänker jag inte kommentera uppgifter som inte någon av parterna själva har valt att publicera.

Per har på intet sätt VISAT att inmätningen är korrekt gjord och oavsett om mätningen som sådan är korrekt gjord, så har vi ju inte fått se protokollet för att se vilka flöden som han verkligen uppnår.
 
Redigerat av moderator:
Säger bara heja heja till både Per och ridax...

Den som har störst nytta av ridax är Per, snacka om att gratis få coaching inför rättegång via ett forum på nätet.

Det här är exakt vad ett forum är till för. Det värsta som finns är ryggdunkande till höger och vänster utan möjlighet att få bemöta saker med kritik utan att så skit för det!
 
andren11 skrev:
Vad är problemet att sätta sig upp mot ett företag som beter sig på det här sättet? att ens lägga ut den där artikeln på sin hemsida förklarar ju en hel del hur detta företag och dess ägare fungerar i praktiken,.
Vet inte alls om jag håller med om detta. Tidigare i tråden har Heda fått göra ett inlägg där de bemött kritiken. Om jag inte missminner mig nämns i ett inlägg av en moderator att Heda velat ge ytterligare kommentarer, men inte fått tillåtelse att göra det. De har då valt att bemöta kritiken på sin egen hemsida. Fel? Ja kanske vissa tycker det. Jag tillhör dock inte den gruppen.
 
Fel är det väl ingen som har sagt att det är?! Däremot är det ganska korkat eftersom nästan hur man än lägger upp det hela så blir det snarast badwill för företaget.
 
Redigerat:
D
Som jag har förstått det så är deras "Per-sida" inte nåbar från deras normala hemsida utan bara länkad till härifrån (kanske någon sökmotor har snappat upp den också).

Men oavsett, så kan jag hålla med om att processen ur ren affärsmässig synvinkel kanske (troligen) är korkad. Det hade varit affärsmässigt bättre att svälja förtreten och försöka komma överens om en vettig kompromiss med Per, oavsett om man tyckt att man hade rätt eller fel. Men det kan finnas flera orsaker till att detta har fått vandra ända fram till tingsrätten: Per och/eller Heda kanske är så uppretade på varandra att de inte är öppna för att diskutera en lösning eller så anser der att de kan vinna mer (ekonomiskt och/eller moraliskt) på att driva processen vidare.

Som rent utomstående betraktare som inte har några intressen i processen, varken ekonomiska eller moraliska, så skulle jag säga att båda parter skulle vinna på att sätta sig ner och konstruktivt diskutera hur man skulle lösa problemet både ekonomiskt och praktiskt och jag tycker att jag har PMat Per ett utmärkt upplägg som ev. skulle kunna justeras lite framåt och bakåt.
 
Tycker att Ridax inte gör något fel med att ifrågasätta Per,bara man gör det med saklig fakta och utan personliga påhopp.Personligen tycker jag att Ridax synpynkter och argument låter mer rimliga än Per.Det är också mycket dumt av per att ens diskuterar detta ärende på forumet med full inblick av Heda...kan nog straffa sig !
 
Även om Heda skulle vinna i rätten kommer dom att förlora ekonomiskt på denna tvist. Då jag läst i tråden att kunder valt bort Heda pga vad dom läst i denna tråd. Om nu Heda skulle vinna i rätten, kan dom då kräva Per på någon ersättning pga förlorade affärer pga denna tråd? Jag menar om dom vinner har dom inte gjort något fel och Per har stämt då på felaktiga grunder och även "smutskastat" dom på detta forum.
 
Per_Kylsten skrev:
Hej,
Hedareds har inte bara beslutat att ta sin "speciella" hemsida ur malpåsen. den nås igen via länken:

[länk]
Pissar man på nån tillräckligt mycket så tar de till motmedel.
Vem som har rätt får tingsrätten avgöra, men i detta forum har ruggdunket redan bestämt att du har rätt.
Att peka ut annans "skuld" i ett pågående rättsärende är inte snyggt och man får nog ta och finna sig i att få genmäle istället för ondgöra sig över att motparten går i svaromål.
 
Redigerat:
Lite egendomligt att den som anser att Pers argument är starkast automatiskt blir till en ryggdunkare medan den som ställer sig på Hedareds sida är sunt ifrågasättande och kritiskt granskande ;)
 
Johan&Ana skrev:
Även om Heda skulle vinna i rätten kommer dom att förlora ekonomiskt på denna tvist. Då jag läst i tråden att kunder valt bort Heda pga vad dom läst i denna tråd. Om nu Heda skulle vinna i rätten, kan dom då kräva Per på någon ersättning pga förlorade affärer pga denna tråd? Jag menar om dom vinner har dom inte gjort något fel och Per har stämt då på felaktiga grunder och även "smutskastat" dom på detta forum.
Nja, man får faktiskt smutskasta företag hur mycket man vill, rättsfall eller ej. Per berättar ju bara hur han upplever saken och varför han upplever den på det sättet, sen är det upp till var och en att värdera hans uttalanden som hon eller han vill. Och om jag vore potentiell kund så skulle jag faktiskt vilja veta att någon har upplevt sig lurad, oavsett tingsrättens utslag.

Om ett företag har en kund som känner sig så pass lurad som Per så är den kunden antingen imbecill eller så är det faktiskt så att företaget på något sätt har misslyckats. Vad jag menar är att även om det skulle visa sig att det rent tekniskt sett är så att Heda har rätt i denna tvist så har de uppenbarligen misslyckats med att informera kunden tillräckligt för att han skulle kunna bygga ett bra hus med produkten de säljer och det skulle få mig att fundera om jag stod i begrepp att välja leverantör.
 
M
BobbyEwing sammanfattar otroligt bra! Oavsett utfall i tingsrätten så tycker jag Heda har fel. Det är möjligt Heda juridiskt/tekniskt kan få rätt men moraliskt så har man verkligen fel!
Och precis som injonil säger är det lite märkligt att man är ryggdunkare om man håller med Per men kritiskt granskande om man håller med Heda.
Jag håller det inte heller för otroligt att några här är spökskrivare som har någon relation till Heda. Hedas sätt att exponera "fallet" på sin egen sida tycker jag visar att man inte drar sig för någonting.
Skulle tippa att de som köper Hedas argument är i "branschen" och övriga vanliga kunder. I byggbranschen är det alltid så att det är fel på kunden! "Bygg fort men fel" och är inte kunden nöjd så är det fel på kunden! :)
Vidare så finns det nivåer av engagemang i detta ärende och vissa skribenter har tagit det till en nivå som jag tycker verkar helt galet!
 
ml99 skrev:
Vidare så finns det nivåer av engagemang i detta ärende och vissa skribenter har tagit det till en nivå som jag tycker verkar helt galet!
Jag själv tycker det är galet att bara tycka utan att ha satt sig in i fakta, men vi är alla olika i hur mycket fakta vi skaffar innan vi uttalar oss i ett ärende.
 
M
somelvis skrev:
Jag själv tycker det är galet att bara tycka utan att ha satt sig in i fakta, men vi är alla olika i hur mycket fakta vi skaffar innan vi uttalar oss i ett ärende.
ml99 småler.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.