Hej!Är på väg att montera toastol i vårt nya badrum. Finns det regler får det?Får man skruva ner den?Hur blir det med tätskiktet?Trä hus,...:confused:
Tack på förhand
 
T
Hoppa över skruvarna och sätt dit toastolen löst, sedan drar du en silikonsträng runt hela toan, klart!
 
Ja gör som ovanstående skriver. Sitter som berg . Det finns också täckbrickor att köpa till skruvhålen på stolen.
 
Limma på undersidan ist blir mycket snyggare. dock inte för nära kanten på wc'n så att de syns.
 
Tack för alla svar!Nu är den på plats!
 
Min toastol i stugan är varken fastskruvad eller limmad utan bara påträdd på röret. Så har jag haft det i 10 år och det fungerar bra. Det enda man ska tänka på är att sätta sig försiktigt och inte i sidled röra på sig för mycket :).
 
sutko skrev:
Tack för alla svar!Nu är den på plats!
Så bra! Jag är dock nyfiken på hur du satte dit den, och hur bra det blev! Vill ju veta hur jag ska göra i höst...
 
Silikona fast stolen det blir kanonbra och sitter stenhårt.

Här kommer en enkel stegbeskrivning över hur jag gjorde:

1. För att inte kladda ner porslinet och golvet med silikon satte jag maskeringstejp knappt en milimeter upp runt hela toastolsporslinet samt maskeringstejp på golvet och däremellan la jag silikon.

2. För att få en fin fog efterdrog jag med pekfingret och för att inte silikonet skulle fasta på fingret så doppade jag det först i såpvatten.

3. Dra bort maskeringstejpen och låt stolen stå nå´n dag innan den börjar användas för att silikonet ska härda. Resultatet blir mycket bra och helt utan hål i golvet.
 
Tänk bara på att lyfta upp toastolen någon mm genom att lägga distanser under den. Annars får du inte loss den igen när du i framtiden behöver ta bort den.
 
Bra tips!
Jag gjorde inte så men det låter som ett smart tips. Tror i och för sig inte att det borde vara något problem om man tar ett rakblad och skär med den gången jag ska lös med den i framtiden.
 
Det är lättare att skära loss stolen om det är lite avstånd till golvet. Man kan göra sig en "strypsnara" av pianotråd att skära med.
 
Range skrev:
Så bra! Jag är dock nyfiken på hur du satte dit den, och hur bra det blev! Vill ju veta hur jag ska göra i höst...
Hej!
Vi limmade under!Syns ingeting!
Lycka till i höst!
Nu är jag ganska trött på alla renoveringar!Lägger upp några bilder på vårt nya badrum inom några dagar när jag orkar.Lägger ner nu alla komande projekt (altan nästa)Vi ska ha barn om en månad.:)Hälsningar!!!!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.