Jag hörde att kraven på kök och tätskikt skall höjas från första Januari, och att golvet skall behöva fuktspärras "till badrummsklass" i framtiden.

Någon som vet vad som gäller?
 
Hade iofs ändå täbkt att jag skulle säkerställa så att all hörn och rörgrenomföringar var helt täta, och även tänkt försegla skivskarvar, men hade ju inte tänk dra gummi över hela golvet. Frågan är om det är det som krävs.
 
hempularen skrev:
Jag hörde att kraven på kök och tätskikt skall höjas från första Januari, och att golvet skall behöva fuktspärras "till badrummsklass" i framtiden.

Någon som vet vad som gäller?
Och det hörde du från??? Intressant och veta då jag själv står med köket som nästa projekt efter badrummet. Och det blir inte i år :D
 
När vi monterar kök så gör vi ALLTID fuktsäkert underskåpen...Plastmatta med uppvik...kostar så lite och kan spara så myket
 
mr Z skrev:
När vi monterar kök så gör vi ALLTID fuktsäkert underskåpen...Plastmatta med uppvik...kostar så lite och kan spara så myket
Du menar att lägga plastmatta under diskbänken, eller? Har redan tänkt den tanken och göra likadant.
Tack för tipset!
 
Det var en kille på en byggmarknad som sade det lite i förbifarten. Det är därför jag inte riktigt vet om det verkligen stämmer.

 
C
ByggaNytt skrev:
Eller gucka i skåpet om du har en integrerad maskin:

[länk]
Oj jesingen, är du rädd att diskmaskinen skall explodera eller? ;D
 
cpalm skrev:
[quote author=ByggaNytt link=1132661773/0#7 date=1132695413]Eller gucka i skåpet om du har en integrerad maskin:

[länk]
Oj jesingen, är du rädd att diskmaskinen skall explodera eller?  ;D[/quote]


Haha ;D
 
mr Z skrev:
När vi monterar kök så gör vi ALLTID fuktsäkert underskåpen...Plastmatta med uppvik...kostar så lite och kan spara så myket

Så gör vi också här på jobbet, vi bygger flerbostadshus.

/ PJ
 
Känner mig lite synsk nu.
Använde resten av tätskiktet från badrummet till köket........ :) :)
 
cpalm skrev:
Oj jesingen, är du rädd att diskmaskinen skall explodera eller?  ;D
Den dan diskmaskinen går sönder vilket bara lär vara en tidsfråga med tanke på hur mycket den används här hemma så kan jag ju bara rycka ut skiten och spola av disken i skåpet sen... :D :D
 
mr Z skrev:
När vi monterar kök så gör vi ALLTID fuktsäkert underskåpen...Plastmatta med uppvik...kostar så lite och kan spara så myket
Nu blev jag intresserad. Vad använder ni för plastmatta då? Är den på metervara eller är det sådan färdiggjuten som man köper lika bred som sitt skåp? Jag ska nämligen byta kök snart och vattenrören kommer upp genom golvet i ena änden av rummet och går några meter i skåpssockeln innan de ansluts till diskbänken/diskmaskinen, skulle ju vara trevligt med plastmatta under alltihopa om det skulle börja läcka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.