Någon som har nå bra tips att avlägsna klister rester ifrån de f*rbannade logo märkena som sitter på nya fönster iaf traryd.

Utan att repa glaset förstås..

Tacksam för tips.
 
t-röd löser klister
 
Jag skulle höra med fönsterleverantören vad de rekomenderar.
Det är ju trots allt deras SKIT!"!
 
naresjo skrev:
Jag skulle höra med fönsterleverantören vad de rekomenderar.
Det är ju trots allt deras SKIT!"!
Varför krångla till det.....

En trasa + t-röd funkar utmärkt. Det går även att använda ett rakblad om det behövs.
 
Sudda sudda bort med suddgummi.
 
M
Rakblad, om inget lösningsmedel biter...

magentis
 
Hos oss löste det sig så att vi först gick över med ett rakblad (mackapären till glashällen var ypperlig). Det klister som då var smetigt hade torkat veckan därpå så då blev det en ny omgång med rakbladet = allt borta.
 
Hittade faktist ett produktblad där skötsel av fönster nämndes, stod att man ej skulle använda nå´n form av lösningsmedel utan endast rakblad helst en sån "fönsterskrapa", hittade inte min så jag använde mig bara av bladet.

Blir ju en lite hinna kvar så att går inte den bort med fönsterputsmedel eller ljummetvatten + diskmedel så får man väl ta ett par stänk T-röd på en trasa lite försiktigt.

Förstår inte varför de ska klistra på en massa lappar som bara skapar problem direkt, räcker väl med de lilla transparanta märket i hörnan med logotexten.

Tackar för alla tips så här långt.
 
Spray som används för att göra rent kaminglaset. Låt verka ett par minuter. Funkar prima prima. Finns i alla välsorterade butiker. Därefter fönsterputs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.