Börjar bli lite orolig för gräsmattan som såddes i höstas. Då hann det ju inte komma nåt vidare, nu börjar det bli grönt men samtidigt torkar det ut, har ju inte regnat på ett tag och prognosen tyder på sol o värme.

Ska man vattna eller inte? På sina ställen har ytan spruckit upp, underlaget är väldränerat f.ö.

Kjell G
 
Jag sådde också sent i höstas, det han komma lite gräs...

Vattnar en skvätt varje dag nu och ser resten växa upp.
 
Hej, sådda oxå sent i höstas. det tog sig ca 1cm o hur gör man nu med vattning?

Nån säger vattna !

Nån säger vattna inte, låt gräset leta sig neråt för bra rot.

rådvill ?!?!

Hur har du gjort nu Kjell G? har förstått att du oxå är västgötte !
 
Redigerat:
Stämmer bra Daydreamer!

Jag har vattnat vidare, nu när värmen kommer tycker jag det ger resultat. Säkert är det så att jag måste vattna vidare tills det kommer regn. Såg ingen annan möjlighet eftersom jorden såg ut som Sudan. Det svider i plånboken misstänker jag men eftersom investeringskostnaden var låg från början får jag väl ta det :D

Några grannar har sått nu och dom vattnar för fullt.

Sen tror jag inte det där med rotslagningen är så farligt i ditt fall, om gräset kom en bit i höstas så har det fått rötter på rätt sätt s.a.s.
Prova o gräva nånstans där ingreppet inte syns så ser du hur rotbildningen har gått, själv har jag grävt för buskplantering här o var och tycker att rötterna såg ut att ha gått ner en bit.

Om du inte vattnar och torkan fortsätter tror jag att du kanske ångrar dig? Sätt på spridaren!

Kjell G
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.