Det tar tid att bygga hus och det är först nu som tiden till övervåningen kommit.

Tänkt att det ska husera badrum med bastu, ett mindre sovrum, förråd, litet sällskapsrum/del samt ett stooort sovrum med en diskret installerad "sovrumsbio".

90934.jpg

Här inunder har jag börjat regla lite på det stora sovrummet.
Liten smyg-in-garderob, stuvutrymmer till vänster i bild.

90936.jpg

Här är våra garderober på plats. Bakstycke skall på så småningom och dörrar i MDF skall snickras till.

90937.jpg

Första spånskivan på plats. Tänkt att det ska bli en plasma-TV mellan garderoberna och inbyggda högtalare diskret dolda av galler, under garderoberna.
Förstärkare och elektronik i mittenskåpet.

90939.jpg


I andra änden av övervåningen:

Lilla sovrummet:

90942.jpg

Lite ytterliggare reglar klara, mellanvägg mot badrum, samma sovrum.

90943.jpg
 
Bra jobbat!

Jag önskar att jag kommit lika långt ;)

Att bygga in olika fack i väggarna är smart och effektivt. Min ide var att med en central stereo kan man sen dra högtalarkablar till respektive rum - eller som i mitt fall -en bastu.

En annan sak att fundera på är takfönster. En betydande kostnad men ger en stor skillnad på övåningen.

// Anders

 
Kan det möjligtvis vara ett hjätevadshus som du inreder övervåningen på ;)
Håller på själv med inredning utav modell Björken....
Tror jag delvis lånar idén med att fälla in en hylla i väggen fast i mitt fall fälla in ett par hyllplan i en lucka till "kattvinden".

Snyggt jobbat förresten! Skall du utnyttja höjden till högre takhöjd någonstans tex i allrummet? Vi har lagt takhöjden till 3,5 m i allrummet, och det blev jättebra! Helst skulle vi ha velat ha det ända upp till nock´, men pga ventilationsrörens dragning fick vi kompromissa lite...
 
bebben skrev:
Kan det möjligtvis vara ett hjätevadshus som du inreder övervåningen på ;)
Håller på själv med inredning utav modell Björken....
Tror jag delvis lånar idén med att fälla in en hylla i väggen fast i mitt fall fälla in ett par hyllplan i en lucka till "kattvinden".

Snyggt jobbat förresten! Skall du utnyttja höjden till högre takhöjd någonstans tex i allrummet?  Vi har lagt takhöjden till 3,5 m i allrummet, och det blev jättebra! Helst skulle vi ha velat ha det ända upp till nock´, men pga ventilationsrörens dragning fick vi kompromissa lite...

Skarpsynt..mkt riktigt ett Hjältevads Björken! =)

Vi kommer ha fullhöjd i vårt stora sovrum samt i ett sk allrum direkt när man kommer upp för trappen.

Fler bilder på sovrummet:
92760.jpg
 
Tänkt att det ska bli ett runt fönster uppe vid nock där:

92814.jpg
 
Andy_Pandy skrev:
Bra jobbat!

Jag önskar att jag kommit lika långt ;)

Att bygga in olika fack i väggarna är smart och effektivt. Min ide var att med en central stereo kan man sen dra högtalarkablar till respektive rum - eller som i mitt fall -en bastu.

En annan sak att fundera på är takfönster. En betydande kostnad men ger en stor skillnad på övåningen.

// Anders
Ingen dum idé alls!
Skulle gärna ha takfönster men förråd m.m. spolierar den idén för tillfället,

Kommer fördra kabelkanaler till alla rum för ev. utbyggnad/ändring i framtiden..man vet ju aldrig...
 
Smarta hyllor.

Hur högt är det upp till nocken + bred är kåken?

/Nyfiken
 
Cirka 3,9 upp till nock rätta mig om jag har fel. :)
 
Borde inte 37 tummarn fällas in i väggen när allt annat är så välgjort?
Kanske lite sent att komma med den iden nu?
 
Det är ju bara att ta fram klingan och såga så ser det kanske finare ut men det är en plasma så den bygger ju inte mer än 10 cm ut från väggen så min tanke var att det ser rel. "stilrent" ut ändå.
Plasma-TV genererar ganska mkt värme så att bygga in en sådan är nog inte att rekommendera vad jag vet.

 
Jag skulle göra hålet en decimeter större än TV:n Runt om så får den ju luft.
Jag ångrar att jag inte gjorde så när jag byggde men nu är allt klart och det går kablar och elände i väggen.
 
119583.jpg
119586.jpg
119588.jpg

Mkt kvar att göra såsom: Lsiter,el-inkoppling,element,ny fåtölj,dörrar/draperier för garderoberna m.m.m.m.

 
Hehe, jag gillar att TV o högtalare har kommit upp innan listerna :)
 
Snyggt! Funktionellt! Och nytänkande!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.