den va j*vligt fin
 
Det är Gants chefsdesigner som bor i det huset. Det vill nog till något slags konstnärligt arbetande människa för att bo i det huset. Jag tyckte det var rysligt med trånga smala utrymmen och väldigt svårt att möblera på ett vettigt sätt.
 
Huset såg ut som en buss som ska åka på en färja. ;)
 
Mikael_L
Månbas Alpha var min första tanke.

Annars tycker jag det var tufft.
 
Dom får IG på hur man klippt till plåten på köksfläkten mot taket, hur kan man acceptera det där?
Annars var det ju rätt läckert på ett sånt sätt som gör att man aldrig vill bo där, men tycker det är kul att andra gör! Jag tänker på sådana lastbilstrailers vid valkampanjer och liknande, som kan skjuta ut delar av sidorna med hydraulik.
 
Trailerparken från filmen Snatch kom ja & tänka på. Näpp! I ett sånt hus skulle jag aldrig kunna leva & bo i.... Kan tänka mig att det var dyrt att bygga men det är nog ganska svårt att hitta en köpare. Smal kundgrupp & över 8 millar..
 
Ja, jag säger då det! Tänkte direkt på en trailer-park i USA. *hua*

Det enda jag faktiskt gillade i hela huset var tavlan ovanför soffan i "vardagsrummet". Dock känns det lite konstigt att det enda stället man kan sitta och äta på (som jag såg) var i köket, och där fanns det plats för TVÅ personer! Fast å andra sidan, köper man det där huset äter man väl ute...

Nä, jag är inte spekulant.
 
En byggnad som är ovanligt genomtänkt, genomjobbad och genomförd. Konsekvent så att det skrämmer nio av tio spekulanter på flykten, men JAG blir faktiskt lite charmad.

Prislappen? Villatomter i samma trakt verkar hamna runt ett par miljoner kronor. Jag har svårt att smälta att den här stugan skulle kosta tre gånger så mycket att slänga upp. Verkar vara ett rövarpris. Men, men, men ... detta är ett hus som kommer att överleva de flesta andra byggnader i sitt grannskap. Tro mig!
 
Är det någon som kan förklara varför man har en dusch på balkongen? Speciellt som utgången var från badrummet...?
 
frufridell skrev:
Ja, jag säger då det! Tänkte direkt på en trailer-park i USA. *hua*
Och det första jag tänkte på när jag såg exteriören var några av de båtar som finns vid Pampas Marina (Solna)...
 
Duschen på takterrassen såg jag inte först. Framgick inte av planlösningen...

Och varför det? Tja, duschar man inne i badrummet får ju grannarna inte chansen att beundra det "unga vackra folket" i villan intill.

:)
 
billy_baver skrev:
Tja, duschar man inne i badrummet får ju grannarna inte chansen att beundra det "unga vackra folket" i villan intill.

:)
Nu vill jag bara flika in att vi inte köpt huset ännu. Bara så fru Fridell inte börjar buda på grannhuset!
 
:rolleyes: Hm, Cheesus, det var en ide´!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.