Beställde ett letti-don och klammer från Elbutik.se som jag fick alldeles nyssen.

Men hur i h-e använder man donet? Köpte med enbent klammer, och jag misstänker starkt att man trycker i klammern i donet, och bankar på andra änden. :) Men på vilket håll skall klammern i? Och håller man donet vinkelrätt mot underlaget, eller lutande?
 
Prova.. de går inte att få fast klammret om du gjort fel :)
 
ring till butiken där du köpte det....
 
Hehe.. hanteringen av ett sådant don känns så självklart att jag inte kommer på hur jag ska förklara mer än "använd det".. :)

Du märker nog vilken ände man ska hamra på, i motsatt ände ska klamman in. Har för mig att det finns ett litet spår inuti där klammans spik ska ligga emot.

Sen är det väl bara att spika? Hur du ska spika beror väl på var det ska spikas.. :)
 
Hur många av är det som anväder Letti istället för TKK när det ska spikas tex ekrk?
 
ibland är det mkt effektivt, t.ex. mot en dörrkarm eller liknande, vinklat 45 mot hörn eller passande.
I övrigt så är väl vanliiga TC defacto std.
 
Jag kör nästan uteslutande med Letti, men det beror ju lite på underlaget. Ibland är det bara TKK som når ända in så att säga
 
-MH-, har du rätt storlek på klammren till rätt don? :)

Förresten går det ganska bra att köra 8E i 10ans don.
 
davidnordin, inte menar du att någon använder clips (TC) i bostadsutrymme det ser ju mycket illa ut. I bostäder och utrymmen där utseendet har betydelse Letti, TKK i övriga utrymmen TC och TK
 
precis som du säger, så är det beroende på var utseendet har större betydelse.
 
Någon som provat dom nya Letti för gips?

Inte kommit till att prova den ännu.

http://www.norwesco.se/page/350/360


Letti maskinen har jag provat men tycker inte den funkade så bra....
 
De nya för gips hade jag ingen aning om. Ska genast beställas och provas.

Förstår dock inte hur de ska sitta bättre i gips? För att "spiken" är bredare?
 
Ja den lär ju spänna lite mer som en "kil" :)
 
Det fungerar någorlunda men jag föredrar att använda plugg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.