Hej,
Ska köpa en duschhörn och som jag ritat på bilden så är det ca 2-3cm till toaletten om jag vill ha 90cm.
För jag tänkte mig 90x90 för det är där fallen börjar.

Blir det för trång tycker ni eller hur ska jag göra???
Vet att man kan ha dörrarna stängda men om man duschar och bossen vill pissa så....
Tänkte annars 90x80 men vad händer då med kanterna längst ner på den dörr som ska ha 80, blir väl en liten luftspalt där vatten kan rinna ut då ju.
Tänkte köpa INR Niagara Duschhörna:
http://www.net-vvs.se/shop/inr-niagara-duschhorna-8855p.html

Tack
 
  • namnlös.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det känns som om det kan bli lite väl tajt: Men som du säger om du flyttar in ena väggen så blir det en liten luftspalt där vattnet kan rinna ur. Beroede på fallet men det brukar alltid rinna ut lite om inte släplisten sluter tätt. I ditt fall skulle jag nog välja en dusch vägg med en fast tröskel. lite tråkigt kanske men det fungerar iaf.
 
Åt vilket håll går toan då? Åt höger hoppas jag annars vete 17 vart man ska ha ena benet :)
 
T
Kör på en 90x80 hörna, annars kan du ju glömma att sitta någorlunda bekvämt på toaletten.

Om fallet är bra på golvet så ska det inte vara några problem med att vattnet rinner iväg för långt. Sen kan kan man aldrig räkna med att hålla inne allt vatten med sådan duschdörrar, dom är endast vattenavvisande.

Vill man ha helt vattenavvisande är det dörrar på fast skena eller duschkabin som gäller.
 
almanakis skrev:
Åt vilket håll går toan då? Åt höger hoppas jag annars vete 17 vart man ska ha ena benet :)
Tyvärr går toan inte till höger, det är det som är problemet.
F*n nybyggd lägenhet från PEAB och de kommer med den ruttnaste lösningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.