Hej, vad har en einhell BMS 550e slagborrmaskin för värde?
Skall ersätta en som jag lyckades sabba växellådan på idag.

Mvh Tjaboo
 
Kan knappast vara några större pengar, ett par hundra kanske?

/Kent
 
Den kostar nog typ 199kr ny så kan den vara värd en 20-lapp.

Googla efter nypris
 
tjaboo skrev:
Hej, vad har en einhell BMS 550e slagborrmaskin för värde?
Skall ersätta en som jag lyckades sabba växellådan på idag.

Mvh Tjaboo
Jag sökte efter den på www.einhell.com men kunde inte hitta något. Säker på att du fick beteckningen helt rätt?`Är det en gammal maskin? Kan du bara inte fråga ägaren vad du är skyldig?

Einhell är såvitt jag har förstått ett lågprismärke, billigare är gröna bosch exempelvis.

PS: hur lyckades du ta sönder växellådan?
 
Nimajneb skrev:
Den kostar nog typ 199kr ny så kan den vara värd en 20-lapp.
Fast det kan väl inte riktigt kännas rätt? För 20kr lär ju inte ägaren få tag på en ersättningsmaskin? Det måste ju trots allt vara syftet med att ersätta ägaren...
 
Daniel: Jag svarade på vad maskinen kostar ny samt vad den skulle kunna kostat begagnad på typ en loppis. Sedan är det väl upp till parterna att komma överens.
 
Nimajneb skrev:
Googla efter nypris
Har gjort, hittar inga svenska sidor med slagborrmaskinen.


Daniel_N skrev:
Säker på att du fick beteckningen helt rätt?
Nästan rätt.
http://www.stanleytools.gr/product_info.php?manufacturers_id=6&products_id=28

PS: hur lyckades du ta sönder växellådan?
Skulle dra runt en vevaxel, nåt biltemas billigaste batteridrivna skruvdragare klarar men var tydligen lite för tungt för slagborrmaskinen.

Angående ersättning så blir det en likvärdig eller bättre ny slagborrmaskin alternativt ett bidrag till en dyr historia.
Är det minsta jag kan göra när jag får härja runt i garaget.
 
Redigerat:
Hej

Är det en sådan som är som en vamlig borrmaskin med slag eller är modellen mer som en riktig slaghammare.

Jag tycker som så att lånar man en sak och den går sönder så lagar man den eller fixar fram en ersättning ny eller begagnad. det är ju trots allt mas att gå och köpa en ny + att du kanske inte får låna någonting igen om du ersätter ägaren för dåligt.

//P
 
Köp en ny , lite bättre än den du pajade,

En maskin håller i tvåhundra år, ända tills någon lånar den.....
 
Mäster skrev:
En maskin håller i tvåhundra år, ända tills någon lånar den.....
Min erfararenhet & otur.
Vilket har gjort att jag äger en hel del verktyg numera.
 
ppalm skrev:
Är det en sådan som är som en vamlig borrmaskin med slag eller är modellen mer som en riktig slaghammare.
Ingen borrhammare.
 
Det är ett lågprismärke som brukar säljas framförallt i Öststaterna men man kan hitta den i Tyskland och tydligen i Grekland åxå. Hade jag varit i din situation hade jag antingen gått på en söndags loppis o köpt en begagnad eller sponsrat en borrhammare med ett par hundralappar
 
Hej

Skulle gissa på runt 200-300:- spänn

Gå in på bauhaus och köp han en Alpha tools vilket är samma maskin med annan färg bara.
 
jag såg någon som hade einhell, det var inte bauhaus för de hade något annat märke.skumt!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.