Vi kommer renovera vårt nyköpta hus så fort vi får tillträde. I köket blir det;
-skåp i ekfanér
-diskho i rostfritt
-häll i rostfritt
-inbyggnadsdiskmaskin
-kyl/fryscombo i svart
-ugn i svart
-fläkt i antracit
-kakel i svart stående 33x50 (egentligen 33x60, fast kapat)
-bänkskiva i svart laminat
-golvmatta i svart
-bord och stolar i svart
-befintlig vit vedspis, dock med svart kakel stänkskydd bakom och svartlackerad plåt framför.
-svarta strömbrytare infällt i kaklet. Alla vägguttag dolda.
-tak och vägg i köksdel blir obruten vit
 
Redigerat:
Hej!

Apprentice- Vilka vägguttag/strömbrytare har ni valt? ...jag är helt förrvirrad just nu på den fronten... Vill ha uttag/brytare som antigen är så läckra att det är ok att de sticker ut eller så diskreta att man knappt märker dem... :surprised:
 
ulricac: Vad gäller strömbrytarna så ska vi försöka att sätta dem utanför kaklet. Blir det för omständigt så kör vi svarta och då blir det Elko Plus med dekorram bakom ramen i alu.
 
Strit skrev:
Kollade lite på Leitos bilder i länken. Ser ut att bli bra men blir nyfiken om ugnen fungerar i praktiken? Ser ut på bilden som luckan inte går att öppna mer än 90 grader?
Jodå, jag kan garantera att det fungerar väl även i praktiken. Ugnen går att öppna cirka 130 grader så det är inga som helst problem. Micron har kanske kommit lite väl högt dock men då både jag och frugan är långa så är det inga problem, roligt när andra kommer på besök dock :)
 
ulricac skrev:
hej!

Vilken färg rekommenderar ni på vitvarorna om man har vita skåpluckor och svart bänkskiva? Jag vill helst inte ha rostfritt... Svart vore nog snyggast eller hur? Men tyvärr är de fortfarande ganska dyra och eftersom jag prioriterat bla granitskiva så är inte budgeten hur stor som helst. Vad tror ni om vit kyl och frys? Lite tråkigt men samtidigt smälter det väl in ganska bra mot vita skåpluckorna?

Men hur gör man då med Ugn + micro? Ska man köra svart där?

För att inte tala om spiskåpan!! Finns det bara rostfria spiskåpor?


Allt hade visserligen varit enklare om vi kört rostfritt rakt igenom på alla vitvaror men vad gör man när man inte riktigt gillar rostfritt....?:confused:
Om jag vore dig skulle jag köra vit kyl och frys. Ugn och micro i svart. Min personliga smak är att dom svarta kyl-frysarna inte blir så snyggt. För mycket svart helt enkelt.

Vi har valt svart ugn och micro, inbyggnads kyl/frys och disk med samma lucka som övriga köket. Se bilden.
 
  • DSC_0587.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.