awe77 skrev:
Coola hus var det....
[länk]
Ruggigt snyggt!
 
awe77 skrev:
Coola hus var det....
[länk]
6,6 miljoner? Vad är haken?
 
Torekovshuset är ju bizarrt dyrt. Visst är läget vid havet helt fantastiskt med en vy av sällan skådat slag. Men om man leker med tanken på att köpa ett värstinghus på 3-400 kvm vid havsbandet kring Höga Kusten som är minst, om inte ännu vackrare, så får man väldans mycket pengar över. Tycker man det är för långt bort kan man för mellanskillnaden köpa sig ett schysst flygplan, anlägga en landningsbana på egna marken som samtidigt kan agera privat golfbana.

Brukandevärdet blir ju bra mycket högre, eller hur?

Fast adresslappen blir ju inte Torekov förstås. Vilket kanske är viktigast?

Enda lilla problemet som jag ser det för egen del är att jag inte har 20 miljoner över för tillfället så jag får vara utan hus både i Torekov och utan flygplan för att ta mig till Höga Kusten och drömvillan där. Dessutom spelar jag inte golf och behöver ingen golfbana heller så jag får vara nöjd med min egna gård. www.viksbergsgard.se vilket inte är det sämsta det heller.
 
awe77 skrev:
Coola hus var det....
[länk]
Riktigt snyggt!
Men aj vad illa man kan göra sig när det inte finns några räcken på övervåningen... Gäller att vara nykter, vaken och se till att man ser var man går. En nattmacka på lördagnatten kan vara öderstiget :)

(sen irriterar jag mig på att fotografen inte bemödat sig till att beskära bilderna efter att han korrigerat objektivets distortioner och därmed lämnat svarta remsor i hörnen)
 
awe77 skrev:
Coola hus var det....
[länk]
Riktigt snygg ja!

Antar att huset är såpass nytt att räcken inte kommit upp. Alternativt vill man låta köparen välja stil på dessa. Vad vet jag? För inte kan tanken vara att det inte ska finnas några.
 
fn76 skrev:
Vad göra för 20 miljoner? 82 m², tomtarea 167 m². Välinvesterade pengar... läget är ALLT.

[länk]

Men va f-n. Skämtar dom? Någon med pejl på området som kan bekräfta att detta verkligen är marknadspris. Kan inte förstå nämligen... Kan förstå att en medioker villa med hyffsad tomt går för 10-15 miljoner på rätt adress. Men 20 miljoner för det där!?
 
fn76 skrev:
Vad göra för 20 miljoner? 82 m², tomtarea 167 m². Välinvesterade pengar... läget är ALLT.

[länk]
Minst en nolla för mycket. Minst!
 
awe77 skrev:
Coola hus var det....
[länk]
Taget!!! Låg det lite närmare till skulle jag inte tveka en sekund. Räcken runt trappen på övervåningen, och trappräcke, samt en fönsterputsare ett par gånger om året!!! Absolut bästa huset jag sett på länge!!!!!!
 
awe77 skrev:
[länk]
inte fullt så tilltalande som huset på Särö, och för mycket pengar, men annars ganska ok.
 
Chips skrev:
(sen irriterar jag mig på att fotografen inte bemödat sig till att beskära bilderna efter att han korrigerat objektivets distortioner och därmed lämnat svarta remsor i hörnen)
Sidofråga: Jag undrar med vilken funktion i Photoshop CS2 man kan korrigera distortioner? (Jag använder en Canon EOS 40D med EF-S 10-22mm objektiv, vilket kan ge knasiga vinklar i 10mm läge)
 
imported_Anders_S skrev:
Finns det något maxstraff för ett sådant brott? Ta mig f-n det mest smaklösa jag sett nån gång......

?? Vad är det som är så smaklöst med detta hus? Jag ser ett hus som andas representation och lyx.
 
Hästhagen skrev:
?? Vad är det som är så smaklöst med detta hus? Jag ser ett hus som andas representation och lyx.
Haha.. Eller hur! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.