Är det ok att använda klinkerramen som medföljer jafos klinkerpaket och fästa den i fixet, då utan klämringen förstås?
 
Hur menar du?
klämringen och klinkerramen sitter ju ihopgjutna?
 
Förlåt. Jag menar inte den klinkerram som sitter fast i klämringen. Utan den sil som passar i spåren på klinkerramen/klämringen. Måtten är 155x155 på den silen ink ramen för den.
 
Xeno skrev:
Är det ok att använda klinkerramen som medföljer jafos klinkerpaket och fästa den i fixet, då utan klämringen förstås?
Visst är det godkänt, det är ju en klinkerram som vilken annan som helst. Vi har två såna där klinkerpaket där vi skippat underdelen och använder bara klinkeramarna.
 
Hur får man då fast den ordentligt när den är 155 mm och brunnen är ca 180 mm?
 
ACME skrev:
Hur får man då fast den ordentligt när den är 155 mm och brunnen är ca 180 mm?
Innermåtten på min brunn är 130-140mm så inga problem, dessutom är ju brunnen inte fyrkantig så hörnen på klinkerramen hamnar långt utanför brunnskanten.
 
Ah! Så klart.. jag tänkte bara på hur PS75-modellerna ser ut.
 
Hmmm...har lite svårt att få ihop det här nu. Brunnen är runt 155mm i öppningen ink klämringen, en PS50 brunn. Dvs det kommer bli hörnen som går att fästa fix, mitten på sidorna hamnar ju mer eller mindre innanför brunnskanten. Menar ni att det tillräckligt eller ska jag gå på en 200x200 ram? Det var som jag skrev i den andra tråden (ber om ursäkt för det) att det är estetiska skäl, men det ska ju funka också.
 
Redigerat:
Jag hade valt en separat slukrist. Då kan du fylla den fix med runt om, och du har möjlighet att förskjuta den några cm om det behövs för att få den att passa in bättre i klinkerläggningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.