Jag försöker lära mig om de problem folk har med fukt och badrum. Det vanligaste verkar handla om dålig installation runt golvbrunnen.

Så till min fråga. Jag hittade en gammal bild som togs efter att tätskiktet applicerade men före kaklet. Där kan jag se en liten springa. Kollade även lite närmre nu på hur brunnen ser ut och det finns en del mindre och större sprickor/öppningar runt hörnen. Som jag förstår det så är det bäddat för framtida fuktskador så som det ser ut nu. Hur funkar detta, bör man dra på nåt mer klet i springorna för att gardera sig?

• Golvbrunn med cirkulär markering, visar sprickor och öppningar runt hörnen efter applicering av tätskikt men före kakling, risk för fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av golvbrunn med synliga sprickor och springor, omgiven av smuts och missfärgningar. Markerad del indikerar potentiellt problemområde.
    Skapa konto
  • Bild av golvbrunn med synlig springa och sprickor runt kanterna, markerad med gul cirkel, före kakling i badrum.
    Skapa konto
  • Golvbrunn i badrum utan täckplatta, med synliga sprickor i tätskiktet runt kanterna, vilket kan orsaka fuktskador.
    Skapa konto
Det du ringat in i gult har ingen betydelse alls.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…

Bästa svaret

Principen för hur det ser ut vid golvbrunnen. Röd linje är tätskiktet vilket ansluter mot klämringen, sen tar brunnen över tätningen.
Illustration av golvbrunn i genomskärning med röd linje som visar tätskiktet. Klinker, trälag och PURUS platta markerade.
Skapa konto

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Principen för hur det ser ut vid golvbrunnen. Röd linje är tätskiktet vilket ansluter mot klämringen, sen tar brunnen över tätningen.
[bild]
Ah riktigt bra bild! Tack! Då säger ingen av de bilderna något gällande en eventuell vattenskada. Och eventuella springor man ser på bilderna kvittar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.