Nu har jag stått och tittat en timme här på rören men fattar fortfarande inte hur man ska fylla på. Är nere på 0.2 på expansionskärlet. Den röda ventilen till vänster om manometern tömmer ut vatten. Ngn som har ngt tips?
Är vattenburen värme med värmepump/radiatorer. Rörsystem för vattenburen värme med en manometer, rör och ventiler, inklusive en röd expansionsbehållare och en röd ventil, i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenrör, expansionskärl och manometer i ett system för vattenburen värme med röda ventiler och kopparrör i en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C CmonDoc skrev:
Nu har jag stått och tittat en timme här på rören men fattar fortfarande inte hur man ska fylla på. Är nere på 0.2 på expansionskärlet. Den röda ventilen till vänster om manometern tömmer ut vatten. Ngn som har ngt tips?
Är vattenburen värme med värmepump/radiatorer.[bild][bild]
det räcker inte med att titta kull problemet man måste fingra oxå
vad sitter set till höger om den gröna handtaget?
 
Eventuellt här,
Närbild av kopparrör och mässingsventil i ett VVS-system, med en vit termometer som visar temperatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ta en (när)bild i en annan vinkel.
 
  • Gilla
CmonDoc och 1 till
  • Laddar…
C CmonDoc skrev:
Nu har jag stått och tittat en timme här på rören men fattar fortfarande inte hur man ska fylla på. Är nere på 0.2 på expansionskärlet. Den röda ventilen till vänster om manometern tömmer ut vatten. Ngn som har ngt tips?
Är vattenburen värme med värmepump/radiatorer.[bild][bild]
Använd den Demmpa nämner i #3 så är du hemma.
 
  • Gilla
CmonDoc
  • Laddar…
Toppen stort tack det funkade!
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.