BirgitS BirgitS skrev:
Och när det gäller badrum så tycker jag att det är mycket snyggare med ledlister än med spottar. T.ex.
[bild]
[länk]

Jämnare belysning och ingen bländningsrisk eftersom samma mängd ljus sprid ut över en större yta.
Wow!! Snyggt!
 
F
K Kvast-Hilda skrev:
Tack! Jag är bara väldigt velig. Kan ju inte ens bestämma om jag vill äta fisk eller kött till lunch. Därför jag ville ha lite input.
Ta fisken.
 
  • Haha
  • Gilla
Conqvist och 4 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ta fisken.
Haha, tack!
 
Går utmärkt att ha annat än spottar i badrum! Även andra material än kakel o plastmatta....
Ett badrum med schackrutigt golv och pärlspont på väggarna, badkar med lejontassar, ett vägghängt handfat och ett mörkt trinskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
ulfben och 12 till
  • Laddar…
Tack! Snyggt!!
 
K Kvast-Hilda skrev:
Tack! Snyggt!!
Du har en lång resa med alla val som ska göras. Kör hårt och lycka till!
 
K Kvast-Hilda skrev:
Hej!
Håller på att bygga nytt hus och det är dags att bestämma angående elen. En grej jag klurar på är ifall jag ska sätta spottar i taket eller inte. Personligen tycker inte det är så värst snyggt med spottar men det kanske ger mervärde som jag inte tänkt på? Sen kanske det höjer värdet på huset den dagen jag vill sälja?
Någon som vill ge mig råd?
Det går ju alltid att förbereda för spottar i taket med rör osv. Iaf i de utrymmen där du är tveksam. Om du i framtiden vill ha spottarna så bara göra håltagning där ni förberett och montera.
 
H Hans G2 skrev:
Du har en lång resa med alla val som ska göras. Kör hårt och lycka till!
Tack snälla! Jo, jag kommer nog göra fler inlägg i det här forumet. Himla massa olika beslut. Det är inte min starka sida.
 
W Wilmer2456 skrev:
Det går ju alltid att förbereda för spottar i taket med rör osv. Iaf i de utrymmen där du är tveksam. Om du i framtiden vill ha spottarna så bara göra håltagning där ni förberett och montera.
Okej. Tack för tipset, ska kolla med elektrikern.
 
K Kvast-Hilda skrev:
Tack snälla! Jo, jag kommer nog göra fler inlägg i det här forumet. Himla massa olika beslut. Det är inte min starka sida.
Det som kan vara bra med spottar i taket i ett större rum, är att sätta en i varje hörna och ha dimmer på dem, då får man ett mjukt allmänljus i hela rummet. Ångrar mig inte med den installationen, tänk då till att det går att byta ljuskälla i dom, annars om en pajar så får du byta alla, då dom utgått i sortimenet. Ska se om jag kan ta ett foto på mitt.
 
Här kommer mitt
 
  • Ett vardagsrum med trägolv, en träningscykel, TV, växter på ett bord, och målningar på väggarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med gröna lädersoffor, två soffbord med elektronik, vägglampor och tavlor på väggarna, en person med en laptop i soffan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Spottar i alla tak var inne på 00-talet. Inte nu.
Nu är det inne med led-lister (till förbannelse).
 
  • Gilla
ZipLock
  • Laddar…
Jag håller på att sätta upp led paneler i hall, tvättstuga och arbetsrum
 
A ajn82 skrev:
Jag håller på att sätta upp led paneler i hall, tvättstuga och arbetsrum
Är det paneler som sitter som uppljus vid vägg/tak eller bara mitt i taket. Vid väggarna är det nog lister och uppljus.
 
I hallen 30x30 cm paneler istället för spottar, i tvättstuga 2 st 120x30 paneler, och i "kontoret" klassiska 60x60 paneler jämnt fördelade (jag vill ha mycket ljus)

Dock inte färdigt, så vet inte hur det blir ännu 🤣
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.