Vad är det för skillnad på dessa tre ventiler och det jag undrar över är om Ta TRV 2 DN 10 passar på mitt rör som är 17 mm har idag äldre danfoss se sista bild den är utan termostat näst sista bilden visar vilken termostat jag har tacksam för alla svar har även några andra ventiler se bilder anledning att jag hoppas på att TA TRV 2 ska passa hitta en sida där dessa kostar 35 kr styck så det är för att vara ekonomisk
 
  • TA Hydronics AB TA TRV-2 rak radiatorventil med DN10-anslutning och röd ratt, visas på en webbsida med priset 209 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Danfoss ventildel RA-N 10 RAK visas på en produktbild från Velltra.se, inklusive en röd skyddshylsa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • MMA-Ventildel Rak FVR 10 - 4806073 för 168 kr, visas med detaljerad bild och specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en skärmdump som visar en tabell med olika termostatventiler, inklusive Danfoss RAVL och OSY. Tabellen innehåller information om dimensioner och utbytesinsatser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vridbar ventil på ett rör, märkt med logotypen MMA, utan termostat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en silverfärgad ventil installerad på ett vitt rör, ventilen är märkt 1/2 och är delvis täckt av damm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en äldre ventil med avskavd vit och grön färg, hållen av en hand mot en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är tre olika tillverkare, TA, Danfoss & MMA, olika typer/storlekar på anslutningen för termostaten.
Alla tre har förinställning

Bild 5 & 6 visar en MMA VR-10, alltså tredje termostatventilen men utan förinställning.
Helst bör alla termostatventiler ha förinställning samt injusteras för att få bästa temperaturhållningen samt bäst driftekonomi.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det är tre olika tillverkare, TA, Danfoss & MMA, olika typer/storlekar på anslutningen för termostaten.
Alla tre har förinställning

Bild 5 & 6 visar en MMA VR-10, alltså tredje termostatventilen men utan förinställning.
Helst bör alla termostatventiler ha förinställning samt injusteras för att få bästa temperaturhållningen samt bäst driftekonomi.
Att bild 5-6 är mma det har jag hittat frågan är ju om Ta TRV 2 DN 10 passar mitt rör som är sista bilden röret är 17 mm alltså 3/8 och vid toppen 22mm 1/2
 
Rickard.
Alla dom tre är utbytbara mot varandra.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Alla dom tre är utbytbara mot varandra.
Så Ta TRV 2 dn 10 passar min radiator sista bilden
 
Rickard.
K Kristian Lindblom skrev:
Så Ta TRV 2 dn 10 passar min radiator sista bilden
Ja om det är 10 (3/8") rör.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Ja om det är 10 (3/8") rör.
Tack då kan jag sparar några hundra på det
 
K Kristian Lindblom skrev:
Tack då kan jag sparar några hundra på det
Vilka termostater har du tänkt använda?

Hur har du tänkt justera in förinställningen?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vilka termostater har du tänkt använda?

Hur har du tänkt justera in förinställningen?
Någon som passar på ta trv dn 10 blir blir någon som inte är svindyr
 
På de tre första bilderna så är TA dyrast och MMA billigast, 209:- kontra 168:-, gällande pris per enhet sen kan frakt, exp.avgifter etc tillkomma.

Har du tänkt byta alla termostatventiler samt alla termostater?

Har du tänkt göra förinställningen på varje termostatventil?
 
Demmpa Demmpa skrev:
På de tre första bilderna så är TA dyrast och MMA billigast, 209:- kontra 168:-, gällande pris per enhet sen kan frakt, exp.avgifter etc tillkomma.

Har du tänkt byta alla termostatventiler samt alla termostater?

Har du tänkt göra förinställningen på varje termostatventil?
Jag Hittade ta trv 2 på utförsäljning så jag kommer betala runt 90 med frakt sen löser det sig med termostat nej jag ska inte byta alla bara den som är trasig så jag kan få värme på toaletten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.