Vi ska precis börjar bygga vårt hus och har tittat på vikdörrar är det någon som har erfarenhet av Luminecs vikdörrar? de verkar vara mycket billigare än andra aktörer, är det någon som har tips? Vi ska köpa dörrar och fönster till ett helt hus.
 
Puffar denna tråd då vi behöver hitta bra kvalitativa vikdörrar till vettigt pris… har någon Monterat Lumico vikdörrspartier.
 
Vikdörrar har ju både för och nackdelar.
Fördel du kan få större öppning, nackdel den största tiden står dom stängda och då är det många fler delar, dvs mindre glasytor och fler fönsterramar som döljer utsikten.
Smaksak men har satt tre skjutpartier i olika hus och varit nöjd med det.
 
A Argastesnickaren skrev:
Vikdörrar har ju både för och nackdelar.
Fördel du kan få större öppning, nackdel den största tiden står dom stängda och då är det många fler delar, dvs mindre glasytor och fler fönsterramar som döljer utsikten.
Smaksak men har satt tre skjutpartier i olika hus och varit nöjd med det.
Ja, tycker det är svårt att väja. Har precis fått upp stommen till vår utbyggnad där vi har 2 öppningar på 2,90 och 2,10 m breda.Vi var helt inställda på skjutdörrar först, men även funderat på dubbeldörrar. Men vikdörrar har ju den fördelen att man kan öppna upp helt .
 
P pette skrev:
Ja, tycker det är svårt att väja. Har precis fått upp stommen till vår utbyggnad där vi har 2 öppningar på 2,90 och 2,10 m breda.Vi var helt inställda på skjutdörrar först, men även funderat på dubbeldörrar. Men vikdörrar har ju den fördelen att man kan öppna upp helt .
Det är ju relativt små öppningar.
Pardörrar finns ju också, om dom sen finns upp till 2.9 m vet jag inte.
 
A Argastesnickaren skrev:
Det är ju relativt små öppningar.
Pardörrar finns ju också, om dom sen finns upp till 2.9 m vet jag inte.
Jo, det e lite ”limbo-mått och egentligen kanske lite små för vikdörr. Vilka leverantörer hade du på vikdörrarna?
 
P pette skrev:
Jo, det e lite ”limbo-mått och egentligen kanske lite små för vikdörr. Vilka leverantörer hade du på vikdörrarna?
Då jag hade betydligt större mått och ville ha stora fönster ut så valde jag skjutdörrar från Viljandi i Lettland.
Tycker själv att med vikdörrar blir det lite små fönsterrutor.
 
  • Gilla
pette
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.