för min del var inte kostnaden för VPA:n et problem (skit suma mot vad huset kostar) jag var ute efter att få kmfort. vem vill tänka efter att jag kan inte durscha nu, för att ... eller ska bara vänta på att värmepumpen gått klart, så jag också kan durcha m.m. ni måste välja om ni ska bara eller basta, vattnet räcker inte till båda ....

sen var det det här mad att få långa gångtider på pumpen, samt få starter. (jag var ju inte tillräckligt insatt, när jag köpte min så jag köpte ju en 1215. den byggde jag ju om till en 1115 året där på...)
 
en VPA 200/70 är ju betydligt mer estetiskt snyg att ha i en tvättstuga, jämfört med en 300/200 som bättre passar i en källare
 
Hei,igjen!
Nå begynner dette å bli göy/roligt. er jo faktisk helt fri nå till å velja. Carlman, du har selvfölgelig helt rett med tanke på bekvemligheten samt det estetiske. "00/70 är snyggast men......venta en timme på nytt vatten....

Fikk i dag offért på et snyggt pakét : IVT Greenline plus E-11 (11KW -0/35)+snygg dubbel-mantlat acc 300L(Kabinétt utförande) samt en FLM/VBX (för v.luft återvinning). Pakétet er dyrare enn Nibe men snyggare med VBXén som man setter ovanpå värmepumpen. Pris 73 000,-. Med husleveransen kommer en Nibe 360P som jag säljer(såld) för 25000.
Hur är IVT???
/ML
 
Ivt´s 300/200 är fyrkantig..

En kompis har just ett sånt ivt paket du nämner men även volymtank till,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.