Inga golvlister? Det är ju verkligen ett exempel på utseende före funktion..... Blir ju en del slitage. Bra att kunna byta list.
 
  • Gilla
Anders.o93 och 1 till
  • Laddar…
Ja, välkomna att kommentera det sjätte och sista avsnittet av Grand Designs 2024!

Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här husbyggena. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.

Utgå också från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.

Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 5.7) raderas utan förvarning.
 
Viket fantastiskt hus!

/Krille
 
  • Gilla
  • Älska
VillaGlan och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Inga golvlister? Det är ju verkligen ett exempel på utseende före funktion..... Blir ju en del slitage. Bra att kunna byta list.
Börjar det slita på väggen är det väl bara att sätta upp lister isåfall.
 
  • Gilla
MinimalistWannabe och 5 till
  • Laddar…
Äntligen ett hus som nästan håller budgeten och utan kvistfrifuru. Dock minus för korridorer, annars med beröm godkänt😊
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Inga golvlister? Det är ju verkligen ett exempel på utseende före funktion..... Blir ju en del slitage. Bra att kunna byta list.
Det sitter faktiskt dolda alu ”golvlister” som förstärker kanterna mot sammanstötning med dammsugare etc.
 
  • Gilla
MinimalistWannabe och 3 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Inga golvlister? Det är ju verkligen ett exempel på utseende före funktion..... Blir ju en del slitage. Bra att kunna byta list.
En gång i tiden var de lösa så de enkelt kunde bytas.
 
"större minimalistisk" nu fick skribenten till det.
 
  • Gilla
Lime113
  • Laddar…
PeterFalun
snyggt och förståndigt, well done
 
  • Gilla
  • Älska
VillaGlan och 2 till
  • Laddar…
väldigt fint gjort. Tänker lite på taket, är förvånad av att så lite takutsprång blir snyggt, men det funkar faktiskt.

Om jag hade varit med och tyckt till hade jag velat se ett pulpettak med ”nocken” närmst sjön. :)
 
B
Jag kan inte låta bli att undra hur bygget har påverkat relationen. Det var ingen munter stämning vid sista mötet 🥺
Fantastiskt hus, tomt och ombyggnad dock!
 
  • Gilla
minitoy och 2 till
  • Laddar…
En kamin hade jag gärna sett. Speciellt en som kan värma radiatorer om det nu är vattenburen värme.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
För att nå framgång så måste man stänga ute allt och bara fokusera på målet. Så man förlorar lite tid med familjen men man har ett fint hus för resten av livet.
 
  • Gilla
  • Älska
total och 3 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Inga golvlister? Det är ju verkligen ett exempel på utseende före funktion..... Blir ju en del slitage. Bra att kunna byta list.
Det verkar samlar dammråttor under. Tycker det ser konstigt ut.
 
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.