J
Hej,

Trägolvet sväller lite grann i köket och på min bild kan man se att en plankan blivit ojämn i förhållande till golvet.

Är detta någon skada eller börjar det att bli? Området i sig är ca 40cm från diskmaskinen. Och under diskmaskinen är det lugnt, även bakom golvlisten verkar det lugnt.

Vågar inte säga att jag är helt säker dock, vet ni vad jag kan göra för att kontrollera detta. Eller är det ens nödvändigt? Tack🙏
 
  • Trägolv med en bräda som svällt och blivit ojämn i förhållande till resten av golvet, med en synlig kant upphöjd jämfört med de omgivande brädorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Davidbagare
Skulle inte säga att du behöver oroa dig för någon vattenskada. Däremot kan det nog ha legat en lite skvätt spillt vatten just där. Det ser ut att vara lite färgförändringar på den staven, och det har säkert fått träet att röra lite på sig med.
 
  • Gilla
Jokkas
  • Laddar…
J
Davidbagare Davidbagare skrev:
Skulle inte säga att du behöver oroa dig för någon vattenskada. Däremot kan det nog ha legat en lite skvätt spillt vatten just där. Det ser ut att vara lite färgförändringar på den staven, och det har säkert fått träet att röra lite på sig med.
Fint, jag avvaktar. Tack för svar🥃
 
Det är den tiden på året då vi har det som fuktigast. Så trä rör sig en hel del.

Fått en mindre bula i mitt paketgolv, den sjunker ihop om en månad. Lite för dålig marginal mellan flytande golv och vägg.
 
  • Gilla
Jokkas och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.