Hej,

Har en "VSH Super" T-koppling med 3/4 hongänga. Ska ta bort befintlig tryckstötadämpare och montera ett 22 mm kopparrör där, och tänkte köpa samma fabrikat. Däremot osäker på vad jag behöver exakt och Rinkabyrör ger inte sån support över mejl så de svarar inte på frågan, vilken koppling behöver jag?

Se VSH kopplingar här

https://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/klamringskopplingar/klamkopplingar/
 
  • Bild på en VSH T-koppling med en 3/4 hongänga och ett tryckstötadämpare som ska bytas ut. Tryckstötadämparen är markerad med ett rött kryss.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du behöver en 22x20R med utvändig gänga: 22x20R utv
 
Rickard.
Eftersom det är en gängad övergång till nästa koppling är du fri att använda vilken tillverkare du vill, inte för att det är något fel på VSH.
 
  • Älska
Mjolnir
  • Laddar…
M -MaH- skrev:
Du behöver en 22x20R med utvändig gänga: 22x20R utv
Stort tack, misstänkte den med!
 
Rickard. Rickard. skrev:
Eftersom det är en gängad övergång till nästa koppling är du fri att använda vilken tillverkare du vill, inte för att det är något fel på VSH.
Så det är fritt fram oavsett om det är hane eller hona också?
 
Rickard.
M Mjolnir skrev:
Så det är fritt fram oavsett om det är hane eller hona också?
Jag har svårigheter att svara på den frågan seriöst...

Gängade rördelar med standard rörgängor är universal och man får blanda hur som och det spelar ingen roll om det är klämring eller något annat i andra änden.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Jag har svårigheter att svara på den frågan seriöst...

Gängade rördelar med standard rörgängor är universal och man får blanda hur som och det spelar ingen roll om det är klämring eller något annat i andra änden.
Förstår vad du menar, en no brainer men vill bara försäkra mig om att så är fallet. Tack för ditt svar 🙏
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.