[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nåt som känns lite romantiskt är när man ser ett träd med ett inristat hjärta och initialer...........


Tills tanken slår en att den ena hade med en kniv på daten.....
Det fanns en tid när det inte behövdes något knivförbud i det svenska samhället, sunt förnuft rådde bland befolkningen.
 
  • Gilla
  • Älska
andreas_bygger och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Vi hade ju en partiledare som körde med civil olydnad i frågan.
En person talar från ett podium utomhus inför en åhörare. Flera flaggor syns i bakgrunden och en liten pojke står bredvid podiet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Det fanns en tid när det inte behövdes något knivförbud i det svenska samhället, sunt förnuft rådde bland befolkningen.
Problemet med vanligt hederligt sunt förnuft är att det är väldigt ovanligt.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Dilato och 5 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Problemet med vanligt hederligt sunt förnuft är att det är väldigt ovanligt.
Idag ja, men när inte befolkningsmixen såg ut som den gör idag så fanns det ganska gott om den varan, jag hade fickkniv från ca 7års ålder som jag hade fått av min far när jag hade bevisat att jag kunde hantera den.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Dom gånger jag blivit knivhotad har det alltid varit vita rikssvenskar.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
saiter och 4 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Dom gånger jag blivit knivhotad har det alltid varit vita rikssvenskar.
Det låter inte som mina trakter.
 
  • Gilla
Rooney
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Idag ja, men när inte befolkningsmixen såg ut som den gör idag så fanns det ganska gott om den varan, jag hade fickkniv från ca 7års ålder som jag hade fått av min far när jag hade bevisat att jag kunde hantera den.
Du är medveten om att knivlagen kom 1988?
Dvs innan vi hade någon asylinvandring att tala om?

Nä skriv nått kul istället för att kladda brun smörja, jag börjar.
Översvämmat område utanför en byggnad märkt "River View A" med vatten som når upp till parkeringsplatsens tak. En trädtoppe sticker upp ur vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 16 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vi hade ju en partiledare som körde med civil olydnad i frågan.
[bild]
På den tiden så var det inte olagligt att bära kniv.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du är medveten om att knivlagen kom 1988?
Dvs innan vi hade någon asylinvandring att tala om?

Nä skriv nått kul istället för att kladda brun smörja, jag börjar.
[bild]
Nej, det var jag inte medveten om, då har jag tydligen varit olaglig i många år.
 
Fakebild endast för färgblinda.
Ni andra ser det med en gång! 🧐

En stavhoppare i blåa och röda sportkläder hänger från en stav i luften, mitt i ett hopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
4774 och 3 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Nej, det var jag inte medveten om, då har jag tydligen varit olaglig i många år.
Av någon anledning börjar jag nynna på refrängen i Svenska Akademiens låt okunskap:

 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Av någon anledning börjar jag nynna på refrängen i Svenska Akademiens låt okunskap:

[media]
Jag har inte riktigt känt att knivlagen har avsett min kategori av människor och därför inte ens brytt mej om den men i dagsläget har jag inte längre något stickvapen i bilens dörrficka som jag hade tidigare, skulle jag få för mej att mörda någon så skulle jag inte slabba med en kniv, det går att göra rent och snyggt och sannolikt utan att åka dit om man gör det på rätt sätt...
 
Mikael_L
M maxmsm skrev:
På den tiden så var det inte olagligt att bära kniv.
Det är sant, det var inte som partiledare han utövade civil olydnad, 1988 var han inte längre partiledare.
Men fortsatte bära kniv på offentliga platser och berättade väldigt gärna om det.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är sant, det var inte som partiledare han utövade civil olydnad, 1988 var han inte längre partiledare.
Men fortsatte bära kniv på offentliga platser och berättade väldigt gärna om det.
Senaste åren så har jag bara burit kniv i arbetskläder och under arbetstid.
 
Tecknad serie med en person som säger att de har blivit vegan och överväger att göra sin hund vegan, vilket resulterar i en missnöjd hund som vakar på natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.