Har bytt fönster och funderar på hur jag ska göra med glipan som är under blecket innan fodret.

Glipan är ca 1cm.

Kan jag bara sätta någon trälist för att täcka glipan eller vad skulle ni gjort?

Nu är det öppet till drevullen.


Bytt fönster med synlig glipa på cirka 1 cm under fönsterblecket mot den rödmålade träpanelen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Närbild på ett utbytt fönster, med en glipa på cirka 1 cm under blecket innan panelen börjar. Glipan är öppen till drevullen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Luta blecket mer
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Är det färdigt så är blecket flemonterat.
Verkar standard när "fönsterbytar firmor" byter fönstren.
Såg ut så där för mig också och då visste jag inte bättre.
 
T TheGame skrev:
Är det färdigt så är blecket flemonterat.
Verkar standard när "fönsterbytar firmor" byter fönstren.
Såg ut så där för mig också och då visste jag inte bättre.
Det är jag själv som gjort detta. Första gången jag ger mig på detta så jag har räknat med lite fel :)

Så om jag knäcker bläcket mer kan det vara öppet bakom med isoleringen/drevningen ?
 
Knäck ner blecket mer eller byt till en bredare bräda.
 
P pennybridge skrev:
Det är jag själv som gjort detta. Första gången jag ger mig på detta så jag har räknat med lite fel :)

Så om jag knäcker bläcket mer kan det vara öppet bakom med isoleringen/drevningen ?
Ok.
Jag ttänkte framförallt att blecket är skruvat i ett pvc fönster och gavlarna på blecket är in bakom kanten
 
T TheGame skrev:
Ok.
Jag ttänkte framförallt att blecket är skruvat i ett pvc fönster och gavlarna på blecket är in bakom kanten
Är det fel menar du? Jag följde instruktionerna från Leverantören av fönstret. Det är ett spår i nederdelen av fönstret för blecket
 
R
P pennybridge skrev:
Är det fel menar du? Jag följde instruktionerna från Leverantören av fönstret. Det är ett spår i nederdelen av fönstret för blecket
Enkelt bara ta bort fodret under och klyva till ett bredare foder, har du pvc fönster ska du vara försiktig med att försöka knäcka plåten på plats så det skulle jag låtit bli😊
 
  • Gilla
pennybridge och 1 till
  • Laddar…
Gröntejp runt fönster ut till brädorna . Sen skall du jacka ur å få in bleck under foder
 
  • Närbild på ett vitmålat fönsterkarm med bruna träpaneler. Fönster med bleck under foder, redo för installation av gröntejp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R Rejäl skrev:
Enkelt bara ta bort fodret under och klyva till ett bredare foder, har du pvc fönster ska du vara försiktig med att försöka knäcka plåten på plats så det skulle jag låtit bli😊
Får nog bli det. Tack så mycket!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Gröntejp runt fönster ut till brädorna . Sen skall du jacka ur å få in bleck under foder
Problemet är att så ser det inte ut på övriga fönster. Jag vill ha så likt resten av garagets fönster. Sedan fick jag höra att man inte ska ha gröntejp på utsidan utan ha diffussionsöppet?
 
Blev att klyva till en ny bräda.

Tack för hjälpen alla. Nu kan målarn komma :)

Ny klyvd bräda under vitmålat fönster på röd yttervägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bono_R och 2 till
  • Laddar…
Det enkla löser ofta mycket.
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Fast hur blev det som det blev från början då? Satte du foder innan fönstret var på plats?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.