mexitegel mexitegel skrev:
GAAAHHH! Är i Stockholm och det luktar ta mig fasen avlopp i nästan varenda gathörn. Är ju nästan så man blir orolig att få kolera.
Blir ju inte bättre med råttor i kattstorlek som man ser lite här och där.🙄 Gaaaaahhh.
 
RoTe
13th Marine 13th Marine skrev:
Problemet är att då passar inte rampamuffen i sitt hål.
Är lite osäker på om jag vågar göra om det då det är i en stolssits 😬
Aha det var utvändig gänga du menade, är det inte enklare att bara limma i ett stift? Möjligt att jag inte hänger med här men från metall till trä är det inte direkt precisionsarbete.
 
RoTe RoTe skrev:
Aha det var utvändig gänga du menade, är det inte enklare att bara limma i ett stift? Möjligt att jag inte hänger med här men från metall till trä är det inte direkt precisionsarbete.
Limma i i sitsen?
Jag har tänkt att jag inte riktigt litar på det i sammanhanget 🤔

Jag skulle kunna limma i en ny rampamuff av modernt snitt, alternativt en träbit som jag sedan gör nya gängor i.
 
Kan Sieverths ha?
 
S Saelen skrev:
Kan Sieverths ha?
Sifvert har, men det är nog vanlig M8, dvs 1.0 eller 1.25 i stigning.
 
Gaaaaaahhhh! För att jag inte vågar tänka på hur länge den suttit där. Varit på ett par långresor 30+ mil.
Skulle åkt en kortare tripp nu men hörde något som slog/skrapade regelbundet, tack vare att bilradion var avstängd vilket den väldigt sällan är. Bara att vända om efter 100 m och sikta på däckverkstad i morgon 🤷‍♂️
 
  • En skruv har fastnat i slitbanan på ett bildäck, vilket troligtvis orsakar ett regelbundet skrapande ljud under körning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Ledsen
Maria T och 4 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Gaaaaaahhhh! För att jag inte vågar tänka på hur länge den suttit där. Varit på ett par långresor 30+ mil.
Skulle åkt en kortare tripp nu men hörde något som slog/skrapade regelbundet, tack vare att bilradion var avstängd vilket den väldigt sällan är. Bara att vända om efter 100 m och sikta på däckverkstad i morgon 🤷‍♂️
Reparationssats för däck inklusive verktyg, gummilösning, ventil och reparationsstrips, visad tillsammans med ett förvaringsfodral på en webbshop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
[bild]
Gör det själv mao ;)
Lockande men bilrep och jag är ingen bra kombo 🤣
 
Den har inte suttit speciellt länge….🤔
Är ju knappt ”sliten”
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag visste visst var jag hade den (eller inte visste, men den låg på ett lämpligt ställe).

Och jag mindes fel, inga ovanliga stigningar, utan det speciella är att den har tapp och snitt för M7x1,0
Hade jag haft en M8x1,5 så hade jag skickat och skänkt den till dig, jag skulle troligen aldrig fått någon användning för den själv. :)
[bild]
Då är det bara köpa en äldre Citroën då, där finns det en del m7*1
 
Mikael_L
Gaaaahhhh !!!
Jag har en hemsk gängsats som nästan tvingar mig att köpa en citroän ...
Vad ska jag göra för att undkomma mitt fasansfulla öde?
 
  • Haha
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Gaaaahhhh !!!
Jag har en hemsk gängsats som nästan tvingar mig att köpa en citroän ...
Vad ska jag göra för att undkomma mitt fasansfulla öde?
Kolla in en helt ny Citroën o läs på om Stellaris, lugnar åtminstone mig, även om jag saknar min xSara o gillat vännernas BX
(Dock parallellt har jag inte gett upp Saab, efter provåkt med i en Emily GT kan jag bara sucka över att produktion är så dyrt, men det vet ju du med, längesedan Citroën köptes upp. Kändes som Emily i körningen smiskade Tesla Y som en vän har, suck)
 
K Kjell_G skrev:
Gör det själv mao ;)
Lockande men bilrep och jag är ingen bra kombo 🤣
Som jag ungefär 🤣🤣
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
H
Äntligen några kommande dagar med sol. Tvätta fasaden + börja måla stod på agendan.
Resultatet:
-tvätta fasad ✅
-Glömt att ett fönster var öppet i vädringsläge ✅
- torkat vägg, golv, tak, gitarrer, garderober, inne i garderoben, kontorshörna, papper ✅
- börjat måla, nope
Gaaaahhh!
 
  • Ledsen
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
GHHHHAAAA för att min sambo åkt jojo in till sjukhuset senaste dagarna, vi skulle ju njuta av semestern på Gotland.
Men mer GHHHHAAAA för det läkaren sa till henne.
"Jag har varit akutläkare i 25 år, men det går fan inte att jobba inom vården längre, inget funkar, ingen kan nått, allt är kaos, jag ska ombilda mig till veterinär"
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.