S Strontus skrev:
Jag står fast vid mitt inlägg #3 :cool:
Även jag har en MEEK motorsåg, övertagen från en granne. Den är knappt använd men den startar inte heller.
Har bytt tändenheten med tändkabel, tändstift, rengjort förgasaren noga, konstaterat att det kommer gnista.
Den har kraftig kompression. Jag har tagit av svänghjulet, krysskilen är intakt och allt sitter rätt.
Det hjälper inte att hälla en gnutta bensin i tändstiftshålet, eller i förgasarens luftintag. Inget liv alls.
Har ingen tips så blir det skroten....
 
Jag hade samma problem med en röjsåg men den gick med nöd och näppe med chok, en Husqvarna. Trodde mig vara tillräckligt teknisk för att få liv i den men det slutade med en översyn hos serviceverkstan och sen dess går den. De justerade den, bytte inget. Kanske är vi lika goda kålsupare?
 
Min röjsåg MEEC från Jula var inte använd på 10 sedan 2011. Förvarad i garaget. Jag tog nu upp den till landet, fyllde på soppa och dog igång den. Den startade nästan på första försöket. Jag använde den en dag med trimmer, sedan gick trimmerhuvudet i tusen bitar efter att tråden fastnat i en kvist. Nu skulle jag dra igång den med röjklinga, men den vägrar starta. Helt död. Kan något ha hänt när tråden fastnade?
 
R
Släng skiten o köp Husqvarna eller Stihl man kan köpa begagnat som håller med😊
 
  • Gilla
Silkesnusa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.