Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Om vi börjar så här. Att till skillnad från många andra så har jag försökt lugna ner stämningen. Jag har även hållit med ts
Jag därför svårt att känna igen mig.
Du tillhör ju de som skrivit mest om diverse åtgärder och handlingsprogram…

I bl.a. mess #164 skrev du tex att det fanns en skada…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Sen har vi ett problem till. Trovärdighet.
Jag vet att du har pikat mig för att jag varit positiv till ts. Du bestämmer om inlägg är nödvändiga. Ska man då samtidigt klaga på att någon tar för stor plats?

Självklart har du rätt man måste stå för det man skrivit. Därför är det bra att man själv inte kan ta bort sina meddelanden. Annat än under en begränsad tid.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Så, nu har ni fått det ur era system. För tillfället bajsar ni båda ner tråden.
P Pr Sn skrev:
Uppdatering: de var här idag och öppnade upp från fasaden. Inga uppmätta fuktvärden, inget som såg blött ut & rör ser helt ut för ögat (en rejäl pjäs som inte skulle frysa sönder i första taget enligt fackman). Ventil trasig dock.

Vad fuktteknikern som var här först mätte förhöjda värden på är oklart.

Mycket goda nyheter! Tråkigt på altan och fasad men vi är glada!
Kan inte du istället ge oss facit på hur det blev med egenkostnaderna? Vad tog försäkringsbolaget och var det Anticimex som stod för den fantastiska besiktningen?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag har raderat diverse tjafs och off topic som inte drev diskussionen framåt.

/Moderator
 
  • Gilla
  • Älska
hsd och 5 till
  • Laddar…
H
P polaris78 skrev:
TS blev ju ganska hårt åtgången i denna tråd men jag skulle säga att det beror på flera saker..

Nära total ohörsamhet mot alla som på olika vis försökt förklara att ts nog rejält övervärderar säljarens skuld och minimerar /bagatelliserar sin egen.

Försök att likt många andra nya på forumet att "styra sin tråd" och med ilskna inlägg med mer eller mindre hårda ord försöka återigen få alla oliktänkande att dela sin världsbild, sällan en bra ide..

lite rörigt bitvis och vissa inlägg som nog borde vänta med att besvaras tills man har lugnar ner sig och läst med rätt förståelse. att gå i klinsch med alla som uppfattas ha en lite annan världsbild blir sällan receptet för en lyckad forum upplevelse utan lyssna och lär och ignorera dom inlägg man känner sig butthurt över är ett mer vinnande koncept och läs igen senare och fundera om olika infallsvinklar kan ge en bredare och bättre bild i förlängningen och kanske rent av lära sig en hel del i slutändan.

Visst vissa andra forum och liknande går allt mer mot att förbjuda alla former av olika åsikter i trådar och det visst det skapar i första läget färre irretationsmoment men det ställer oftast till med att ingen lär sig nåt om folk som är tokigt ute bara får ryggdunkar och medhåll och ingen får dela en tanke i motsatt riktning för det går emot nån regel och modereras bort. Själv försöker jag diskutera och även när det rinner över så försöker man hållas sig till ämnet och undvika att gå över gränsen. men ibland måste man ha nån eller några som spelar jävulens advokat för att få trådar att gå frammåt och förhoppningsvis komma fram till nån slags verklighets baserad lösning som liknar den som blir i verkligheten om man väljer att driva vidare vilket ju oftast är funderingen i husbaserade problem och vilka möjligheter man har att vinna då
Ibland verkar det dock som en del skriver inlägg bara för att skriva av sig sin egen frustration utan att veta vad som gäller utan bara vad man tror. Man kan ge råd om man vet eller hänvisa till någon som vet. Man kan ge råd efter sin egen erfarenhet. Ge tips på olika lösningar, du kan pröva det här.
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
insubrf insubrf skrev:
Kan inte du istället ge oss facit på hur det blev med egenkostnaderna? Vad tog försäkringsbolaget och var det Anticimex som stod för den fantastiska besiktningen?
Kom igen nu TS.

Eller så gick du inte vidare med skadan som jag var inne på ett tag för att du insåg att det kanske inte blev så jävla bra det här…
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.