Jag har två stora fönsterpartier som är otäta. På det ena har det regnat in kraftigt från tak igenom fönster och ner i panelen under. Är den isoleringen "förstörd" och måste bytas?
Jag öppnade upp panelen på mitt andra liknande fönsterparti och då undrar jag om man kan ta bort den gamla isoleringen som ser risig ut och fylla i med skum? Jag kan nämligen inte ta bort hela panelen för elementet är i vägen och panelen sitter bakom gips utmed vägg. Så funkar det att gräva ut gammal isolering och fylla i med skum som fyller upp detta hålrum?
 
  • Bild som visar ett fönsterparti med sprucken mörk träram och en panel som har öppnats upp. Under fönstret syns ett element och isoleringen bakom panelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett otätt fönster med synlig skadad isolering och ett element framför panelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Radiator och rörinstallation framför en träpanel med trasig och utsatt isolering samt små vattenskador på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta en bild på radiatorn och kopplingarna/rören så kanske vi kan se om det går att ta bort det. Vore det bästa.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ta en bild på radiatorn och kopplingarna/rören så kanske vi kan se om det går att ta bort det. Vore det bästa.
Lade till en bild.
 
Märklig modell, den verkar inte ha någon ventil för avstängning/strypning :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.