Håljom Håljom skrev:
Japp, tack så mycket för infon! Perfekt till årligt underhåll
Ja precis. Hjulmotorerna brukar ge med sig efter ett tag. Eller snarare växellådan i motorn. Är man lagom händig är dom dock lätta att reparera med delar från den här killen. Han är väldigt hjälpsam och har bra videos på hur man går tillväga

https://www.klipparservice.se/
 
  • Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
N Nicktim skrev:
Ja precis. Hjulmotorernq brukar ge med sig efter ett tag. Eller snarare växellådan i motorn. Är man lagom händig är dom dock lätta att reparera med delar från den här killen. Han är väldigt hjälpsam och har bra videos på hur man går tillväga

[länk]
Japp, det var så jag fick tag i reservdelsmaskinen (den jag nu fått igång) pga kugg i planetväxeln som gick sönder. Nu hade jag en väldans otur då det är kuggarna på mitten lagret som gått sönder, tydligen inte helt vanligt enl Gordon då han endast hört om detta en gång tidigare. Han har bara de närmast hjulet och motorn
 
  • Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
Håljom Håljom skrev:
Japp, det var så jag fick tag i reservdelsmaskinen (den jag nu fått igång) pga kugg i planetväxeln som gick sönder. Nu hade jag en väldans otur då det är kuggarna på mitten lagret som gått sönder, tydligen inte helt vanligt enl Gordon då han endast hört om detta en gång tidigare. Han har bara de närmast hjulet och motorn
Olyckligt. Var dom inte bara slut i lager? Tycker han hade det mesta annars (kan klart skilja mellan typ av motor). Men du tyckts löst det ändå om klipparen rullar. Blev det ny motor?
 
NIX. Han skulle kika efter begagnade.

Har fått skifta motor för att kolla vad det var för fel på reservdelsmaskinen, påstods ha trasigt kretskort, så man var ju nyfiken att undersöka
 
Håljom Håljom skrev:
NIX. Han skulle kika efter begagnade.

Har fått skifta motor för att kolla vad det var för fel på reservdelsmaskinen, påstods ha trasigt kretskort, så man var ju nyfiken att undersöka
Ja okej
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.