D Dilato skrev:
Det enda "problemet" jag ser är att du har en förlängningssladd från uttaget som sedan kopplas i en grendosa.
[bild]
Det är ju inget "fel" men det hade väl varit snyggare med en grendosa med längre kabel som når hela vägen fram så man slapp skarven.
Precis eller bara koppla en extra kontakt bakom frys och kyl som serösa hyresvärdar gör.
 
Y Young Murdoch skrev:
Ok jag förstår men kyl och frys ska stå kvar på samma plats efter öppning och städning. Får jag puta tillbaka det några cm 🤣
De får egentligen inte stå kloss mot väggen utan det ska kunna ventileras men då de står lösa och inte inbyggda är det ju inte lika allvarligt.
Annars brukar det finnas distanser som ska sättas på för de inte ska komma för nära väggen bakom.
Dock ser det ut att stå väldigt snett eller så är väggen väldigt sned.
 
  • Gilla
Young Murdoch och 1 till
  • Laddar…
Y Young Murdoch skrev:
Precis eller bara koppla en extra kontakt bakom frys och kyl som serösa hyresvärdar gör.
Då kommer dom att höja din hyra för "elrenovering kök" 😆😉
 
  • Haha
Young Murdoch
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
De får egentligen inte stå kloss mot väggen utan det ska kunna ventileras men då de står lösa och inte inbyggda är det ju inte lika allvarligt.
Annars brukar det finnas distanser som ska sättas på för de inte ska komma för nära väggen bakom.
Dock ser det ut att stå väldigt snett eller så är väggen väldigt sned.
Golvet lutar som lustiga huset på Liseberg (gammalt hus) Jag ringde till elsakerhetsverket.se och dom rekommenderar inte förlängningssladd till kyl och frys. Ska bli intressant se vad hyresvärden säger.
 
Tänker att rekommendera är inte samma sak som att det inte är tillåtet, med andra ord kan du önska men inte kräva en förändring med det som argument.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
T topmount skrev:
Tänker att rekommendera är inte samma sak som att det inte är tillåtet, med andra ord kan du önska men inte kräva en förändring med det som argument.
Ok men dom sa jag skulle återkomma till dom och göra en anmälan via deras hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.