Har köpt en ny diskmaskin.

Anslutningsslang ( i bild 1) har G3/8 fattning och diskmaskinen har G3/4 (i bild 2)

Någon som har en enkel lösning på detta?
 
  • Närbild på en anslutningsslang till en diskmaskin med en G3/8-sockel bredvid en vit flexslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand holding a dishwasher connection hose with G3/8 socket, highlighted by a red inner part. Surrounding area includes pipes and part of a cabinet wall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Finns adapter tex på elgiganten.
 
Eskes Eskes skrev:
Finns adapter tex på elgiganten.
jag ser bara G1/2 till G3/4 men jag behöver G3/8 till G3/4. G 1/2 passar inte här, den är för stor
 
  • Flexible white drainage hose connected to a braided stainless steel water supply line with a male threaded fitting.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ett liknande problem. Blandaren (Hafa) har G3/8 med invändig gänga. Diskmaskinen (IKEA) har en invändig G3/4 tror jag det är.
Kan man använda någon adapter då?
Desvärre är det en bild i Hafa blandarens manual som jag inte riktigt förstår men antyder den att man inte får använda adaptrar till diskmaskin? Hur gör man då?
Se bilder. Hand håller i tre metallslangar med kopplingar, placerade framför en vit vägg intill ett gult diskhon och vit diskmaskinslang i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en hand som håller ett rör med invändig gänga, som verkar vara den invändiga anslutningen på en IKEA-diskmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Illustration av Hafa-blandare med inkommande vattenanslutning och kopplingsdetaljer. Visar att G3/8 gänga inte kan användas med vissa adaptrar, specificerat i manualen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.