Hej
Vi har en bygglov för vår altan i trä. Det blir nu betong istället. Måste vi komplettera bygglovet? Hinner inte innan semestern..
 
Claes Sörmland
Ja, rivningslov och nytt bygglov.

Om du inte kan klämma in altanen i betong inom ramen för bygglovsundantagen för skyddad uteplats. Eller att den inte alls kräver bygglov, att du sökte bygglov i onödan för den sist. Mer detaljer (foto) behövs för att utreda detta.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja, rivningslov och nytt bygglov.

Om du inte kan klämma in altanen i betong inom ramen för bygglovsundantagen för skyddad uteplats. Eller att den inte alls kräver bygglov, att du sökte bygglov i onödan för den sist. Mer detaljer (foto) behövs för att utreda detta.
Finns inget att riva. Alltså vi har inte påbörjat än. Vi behövde bygglov för vår altan då den är upphöjd. Det är samma yta bara att vi ska köra betong istället för trä
 
Claes Sörmland
B Byggarnochpyret skrev:
Finns inget att riva. Alltså vi har inte påbörjat än. Vi behövde bygglov för vår altan då den är upphöjd. Det är samma yta bara att vi ska köra betong istället för trä
OK, då behövs nytt bygglov för den nya designen med betong.
 
K
Vad gör tråden för nytta om du redan tror dig veta? Och tror det emotsäger Claes som ändå bevisligen är relativt kunnig på området.
 
  • Gilla
eriksaaf och 1 till
  • Laddar…
Det du planerar att bygga är något annat än det du fick bygglov för. Prövningen av lovet har gjorts med trä som utgångspunkt, inte betong. Jag säger nytt bygglov (vilket jag med säkerhet vet skulle krävas i min kommun).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.