Nissens
N Niq skrev:
Bastu värms med ved
Ja, men det gör aldrig hönshus…
 
Är inte det ett framtida användningsområde?

Ett hönshus kräver en hel del el, tänker då främst för på den röda lampan osv osv.
Nu är det ju grannens el så det är en icke-fråga men vi tar det rent tekniskt.

Så om man eldar bastun med jämna mellanrum, har en vattentank och en vattenslinga in i hönshuset så borde ju effekten bli en billigare uppvärmning samt de temperaturökningar som då sker vid bastuns reella användande borde då även påskynda kläckningsprocessen av äggen samt ha inverkan på mörandet av hönsens kött innan tillagning. Även en viss rökighet i köttet borde kunna förnimmas.

Hur tuppen påverkas är lite mer oklart. Kanske ger lösningen en lite mer fuktig miljö så att automatisk vattenkamning inträder. (Pun intended).

Då faller ju även frågan om ångspärren såvida inte den ska sitta på utsidan av hönshuset.
 
R
S Saelen skrev:
Var det någon som ville ha rejäl stock i en Lada?
Det är någ bäst att du håller dig till saker du behärskar kanske lena stockar eller pinnar för den delen..
 
Kan inte med den bästa vilja i världen kalla den för stock… :(
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Nissens
S Saelen skrev:
Är inte det ett framtida användningsområde?
Ingen aning, men ett hönshus är väl mer ett dåtida användningsområde?
S Saelen skrev:
Ett hönshus kräver en hel del el, tänker då främst för på den röda lampan osv osv.
Nu är det ju grannens el så det är en icke-fråga men vi tar det rent tekniskt.
Red light i hönshuset? Vad är det för höns som är där tror du?
S Saelen skrev:
Så om man eldar bastun med jämna mellanrum, har en vattentank och en vattenslinga in i hönshuset så borde ju effekten bli en billigare uppvärmning samt de temperaturökningar som då sker vid bastuns reella användande borde då även påskynda kläckningsprocessen av äggen samt ha inverkan på mörandet av hönsens kött innan tillagning. Även en viss rökighet i köttet borde kunna förnimmas.
Hur skall röken komma igenom hönsskinnet menar du?
S Saelen skrev:
Hur tuppen påverkas är lite mer oklart. Kanske ger lösningen en lite mer fuktig miljö så att automatisk vattenkamning inträder. (Pun intended).
En tupp skall inte vara i ett hönhus, det hörs ju på namnet. 🙄

På gödselstacken däremot…
S Saelen skrev:
Då faller ju även frågan om ångspärren såvida inte den ska sitta på utsidan av hönshuset.
Eller också struntar man i att spärra den.
 
Hur röken ska komma in genom hönsskinnet?

Minns du hur fan man luktade förr när man kom hem från krogen?
Rök, fylla, pungsvett och damparfym.

På morgonen låg kläderna i en skamlig rad från ytterdörren och till sängen.
Stanken var brutal.
Var frun ute fick man dessutom en vindränkt andedräkt som kunde mörda och ett ogenomträngligt tjatter…

Så nog kan röken allt ta sig igenom en fjäderdräkt också. Dessutom blir väl fjädrarna lätt rostade och krispiga och heter något intressant inom det filippinska köket. Apropå det, googla på den filippinska rätten Helmet… eller Adidas
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ingen aning, men ett hönshus är väl mer ett dåtida användningsområde?
Vart bor hönsen nuförtiden ❓
 
S Saelen skrev:
Kan inte med den bästa vilja i världen kalla den för stock… :(
Vilken/vad❓
 
Nissens
N Niq skrev:
Vart bor hönsen nuförtiden ❓
Hönserier…
Fråga inte vad de gör med tupparna…
 
Redigerat:
Nissens
S Saelen skrev:
Hur röken ska komma in genom hönsskinnet?
Ja
S Saelen skrev:
Minns du hur fan man luktade förr när man kom hem från krogen?
Rök, fylla, pungsvett och damparfym.
Är du kathoey? Nyfiken eftersom du både luktade pungsvett och damparfym. 😊
S Saelen skrev:
På morgonen låg kläderna i en skamlig rad från ytterdörren och till sängen.
Inget skamligt i det. Frågan är ju vad som låg vid slutet av spåren.
S Saelen skrev:
Stanken var brutal.
Var frun ute fick man dessutom en vindränkt andedräkt som kunde mörda och ett ogenomträngligt tjatter…
Betedde du dig så när du var gift? Eller tänker du på någon annans fru?
S Saelen skrev:
Så nog kan röken allt ta sig igenom en fjäderdräkt också. Dessutom blir väl fjädrarna lätt rostade och krispiga och heter något intressant inom det filippinska köket.
Ser inte kopplingen med hönsskinn, eller var det hönset du tog hem du tänker på? 😉
S Saelen skrev:
Apropå det, googla på den filippinska rätten Helmet… eller Adidas
Ja, de är fina, men balut är bäst. 😊
 
”Är du kathoey? Nyfiken eftersom du både luktade pungsvett och damparfym”

Tackar som frågar… Nejdå, jag är helt normal.

Men eftersom jag är man (jodå) så förekommer det att man drabbas av viss fuktighet i instängda utrymmen. Jeans är ett sånt.

Damparfym? Ja? Vissa kvinnor sprayar ju på sig så att doftmolnet täcker ett halvt postnummer. Med lite tur kunde man även få gå i clinch med dem. Eller ja, åtminstone prata eftersom jag redan på 80-talet höll
mig till en dam (nej, inte min mamma, vet nog hur ni tänker…)

Denna kombo av allsköns dofter gav upphov till en stank som man tack och lov slipper idag.

Walk of shame för mig var att ta hand om kläderna dagen efter och försöka sanera dem efter bästa förmåga…
 
S Saelen skrev:
Walk of shame för mig var att ta hand om kläderna dagen efter och försöka sanera dem efter bästa förmåga…
Jag trodde walk of shame var när man vaknar i ett främmande hus man aldrig varit i och sedan går ut och upptäcker att man är i en stad man inte var i kvällen innan och irrar runt och försöker lista ut vilken stad man är i. Utan att komma ihåg något.

(Nuförtiden är det ju inte så svårt men då hade man inte telefon med kartprogram. )
 
R
N Niq skrev:
Jag trodde walk of shame var när man vaknar i ett främmande hus man aldrig varit i och sedan går ut och upptäcker att man är i en stad man inte var i kvällen innan och irrar runt och försöker lista ut vilken stad man är i. Utan att komma ihåg något.

(Nuförtiden är det ju inte så svårt men då hade man inte telefon med kartprogram. )
Vad säger din bättre hälft om dessa äventyr..
 
R Rejäl skrev:
Vad säger din bättre hälft om dessa äventyr..
Visserligen talade jag med mig själv redan då men hade och har inte så stor personlighetsklyvning att jag har en bättre halva.

Jag var väldigt singel på den tiden.
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Är det inte så alla träffade sin bättre hälft första gången?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.