Idag när jag tänkte uppdatera mig på vad som händer hos ccByggerBunker så kan jag inte hitta någon av trådarna.

Om det är något som fascinerar mig med Byggahus så är det just tillförlitligheten i att trådar och information faktiskt ligger kvar i decennier.

Är de bortplockade på begäran eller är det något som är fel?

Här är det två hela tråder som inte längre är tillgängliga
byggahus.se/forum/threads/batcave-kontorsbunker-under-graesmattan.453925
byggahus.se/forum/threads/idioten-graever-vidare-och-goer-en-bilhiss.509594
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…

Bästa svaret

Även jag saknar trådarna. Med det sagt, inte förvånad om TS vill ha bort dem om kommunen har fått nys om det hela. Denna tråden, byggahus.se/forum/threads/borttagen-trad.514669, dök upp förra veckan, samma frågeställning och inget officiellt svar.
Lite förvånad att Byggahus har gått med på att plocka ner trådarna. Även intressant att denna artikel, byggahus.se/underjordisk-bunker-med-garage-och-bastu, fortfarande ligger uppe. Går även att hitta delar av trådarna vi webarchive. Så att tro att det går att radera saker från internet är ganska naivt...
 
J JSten skrev:
Även jag saknar trådarna. Med det sagt, inte förvånad om TS vill ha bort dem om kommunen har fått nys om det hela. Denna tråden, [länk], dök upp förra veckan, samma frågeställning och inget officiellt svar.
Lite förvånad att Byggahus har gått med på att plocka ner trådarna. Även intressant att denna artikel, [länk], fortfarande ligger uppe. Går även att hitta delar av trådarna vi webarchive. Så att tro att det går att radera saker från internet är ganska naivt...
Som du skriver, blir ett knivigt ärende för redaktionen, lite av damned if you do, damned if you don't.

Och, visst, även om de redaktionalla trådarna säger en del så var det ingenting alls mot det egna materialet.

Vi får väl sätta upp en crowdfounding för att stötta allas vår grävare då sannolikheten att det inte kommer surt efter är låg, det är ju inte precis på bonnvischan direkt.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Trodde inte red tog bort trådar.

Det finns ju många trådar där TS velat städa men inte fått…

Trist dessa trådar är borta uaf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.