Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det var för att jag lade till citatet i efterhand då det hann komma ett inlägg emellan.
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Systemet skapar tyvärr bara notiser om man citerar eller taggar någon innan man klickar på skicka
Men då fattar jag. Absolut inget problem för mig men ville ändå nämna det om det var någon okänd bugg. Men nu hade allt en logisk förklaring.

Edit: @Nötegårdsgubben borde inte heller bli notifierad av detta inlägg gissar jag.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
No rush. Jag kan vänta fem år till. 😉
Tänk vad tiden går fort.

En annan utmaning när man vill tagga någon är att vi tillåter både mellanslag och konstiga tecken i användarnamnen.

Bra att det finns saker att göra.
 
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Nej, precis, @Alfredo . Det blev jag inte heller. 😉
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du menar med stora högupplösta skärmar och ergonomiska inmatningsdon? Trivs bra här bland stenarna! 😆 Men nog OT från mig nu. 😳
har du hört talas om att man kan koppla riktiga skärmar och tangentbord även till en lap top?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
S Stefansod68 skrev:
har du hört talas om att man kan koppla riktiga skärmar och tangentbord även till en lap top?
Absolut. Men då blir laptopen inget annat än en stationär dator i konstig förpackning. 😉
 
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut. Men då blir laptopen inget annat än en stationär dator i konstig förpackning. 😉
Snarare är den dockad, inte speciellt ovanligt med dockningsstation t.ex på arbetet och hemma.
Laptop är betydligt vanligare än stationära datorer de är väl mest speldatorer nu för tiden till de mest extrema spelfantasterna.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
När det var dags uppgradera datorn efter ett skärmbyte så insåg jag att mitt spelande i princip är obefintligt, så det blev en ny laptop (ersatte stationär + laptop) som jag pluggar i min skärm med "dockningsfunktion".
Så nu har jag inga problem mellan att växla mellan jobb och hemma, det är bara en USB-C som byter plats.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Provade att flyta slogan under logotypen
Byggahus.se logotyp med texten "Oberoende på konsumentens sida" under logotypens slogan, på en grön bakgrund.

Det gav lite mer höjd vilket tex skulle kunna möjliggöra något åt det här hållet
Webbsidans toppmeny med logotyp, slogan under logotyp, menyobjekt "Hem", "Bibliotek", "Forum", "Bilder", "Shop" och sökfält.
Sökfältet och undermenyerna behöver mer jobb (inte samma marginaler, höjdjustering osv) men jag ville bara se om det gick ihop höjdmässigt (återigen en 1023px bredd)
 
P
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut. Men då blir laptopen inget annat än en stationär dator i konstig förpackning. 😉
Jag har oftast två skärmar (24" och 27") kopplade till min dator, men ibland kopplar jag loss den och låter den gå på stadens gator som en vanlig laptop.
 
MultiMan
Står blixten stilla när du surfar också?
 
P
Idag tycks den ha gjort det. Åskvädret tog åtminstone slut innan det hann fram till oss.
😉
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut. Men då blir laptopen inget annat än en stationär dator i konstig förpackning. 😉
Med begränsade utbyggnadsmöjligheter och irriterande fläktljud när den energisnåla CPU:n får arbeta lite...enda fördelen är väl den inbyggda UPS:en.
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
MultiMan
Vet inte om jag missat det tidigare men såg nu små symboler i översikten som visar om man deltagit och/eller bevakar. Snyggt!

Visar en diskussionsöversikt med tre trådämnen: "Klipp knivtallrik", "Ta ner skiljevägg hyresrätt" och "Går det att laga avloppstank".
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Symbolerna för bevakar och deltagit har funnits tidigare men på färre ställen. Ikonen för bevakningar har dessutom bytts ut så att den ser likadan ut som den gör i appen och på andra ställen på sajten.
 
  • Skärmdump av en diskussionstråd med rubriken ”Feedback på nya sajten lämnas här” och en kommentar som innehåller symboler för deltagande och bevakning.
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
👍 Till nya navigeringen i toppen.
(Åtminstone i FF på Android 😊)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.