Om det är mitt inlägg du menar så var det inte riktat åt någon egentligen utan mera en allmän info för ev nyfikna och undrande.
 
Nä Rund_skruvad, mitt svar var till bobas
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle börja med att köpa ett nytt batteri på Classe för 629. Troligen är det batteriet som är slut men visar det sig vara laddaren så har du öppet köp på Classe och kan byta batteriet mot ett kit med laddare och batteri för 1049.
Jag har köpt Ryobi 18V för liten gräsklippare och liten häcksax. Den är 1,5 år gamal och tar inte laddning. Den har förvarats inomhus i vinter och är stendöd. Min Milwaukee skruvdragare/borrmaskin 12V har jag haft i drygt 15 år och förvarat den i kallgarage och den bara fungerar. Ryobi verkar vara ett riktigt skräpfabrikat.
 
A
S SuMa skrev:
Jag har köpt Ryobi 18V för liten gräsklippare och liten häcksax. Den är 1,5 år gamal och tar inte laddning. Den har förvarats inomhus i vinter och är stendöd. Min Milwaukee skruvdragare/borrmaskin 12V har jag haft i drygt 15 år och förvarat den i kallgarage och den bara fungerar. Ryobi verkar vara ett riktigt skräpfabrikat.
Jag har haft Ryobi i 13år, det batteri som följde med fungerar fortfarande bra (1,4Ah), köpte ett till likadant batteri efter nåt år, också bra foetfarande. Men Bosch 12V gav bägge batterierna upp efter några år, förvarat på samma ställe Bosch måste vara ett riktigt skräpfabrikat!
Eller så kan man inte bedöma att nåt är skräp på grund av det, olika förutsättningar, användande o s.v. apelar in.

Förövrigt otroligt trådlyft bara för att klanka ner på ett märke.
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
A Amarace skrev:
Jag har haft Ryobi i 13år, det batteri som följde med fungerar fortfarande bra (1,4Ah), köpte ett till likadant batteri efter nåt år, också bra foetfarande. Men Bosch 12V gav bägge batterierna upp efter några år, förvarat på samma ställe Bosch måste vara ett riktigt skräpfabrikat!
Eller så kan man inte bedöma att nåt är skräp på grund av det, olika förutsättningar, användande o s.v. apelar in.

Förövrigt otroligt trådlyft bara för att klanka ner på ett märke.
Det låter nästan som du var inhyrd av Ryobi. Var till varuhuset där jag köpte Ryobi idag. Dom kollade upp produkten och konstaterade att det inte var laddaren som var problemet utan att batteriet var kasst. Jag var inte den första som var där med samma problem. Sedan vidare till reklamavd. där dom sa att dom hade bättre grejer och att Riobis batterier inte var dom bästa.
 
R
S SuMa skrev:
Jag har köpt Ryobi 18V för liten gräsklippare och liten häcksax. Den är 1,5 år gamal och tar inte laddning. Den har förvarats inomhus i vinter och är stendöd. Min Milwaukee skruvdragare/borrmaskin 12V har jag haft i drygt 15 år och förvarat den i kallgarage och den bara fungerar. Ryobi verkar vara ett riktigt skräpfabrikat.
Har flera batterier från Ryobi. Allt från 10 år gamla till inköpta för något år sedan. Sammanlagt 9 st i olika storlekar. De har förvarats i kallgarage. Jag har inte varit speciellt noga med att underhållsladda dem så de kan säkerligen ha legat perioder med mycket låg laddning. Åt andra hållet så har jag också glömt dem i laddare flera dagar.

De har m.a.o. inte levt något ompysslat liv.

Ändå har inget av dem gått sönder, och de äldsta, 2 st 10 år gamla 1.4Ah fungerar fortfarande ganska bra.

Och enligt vad jag hör av vänner så verkar inte heller de haft några större problem med Ryobis batterier.

Så nej, Ryobi är inget skitmärke, men precis som allt annat så kan även deras saker förstås gå sönder. Du har haft otur helt enkelt.
 
  • Gilla
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.