Har en lite äldre Husqvarna Automower som gått ut i strejk. Visar inga felmeddelanden eller liknande men den vägrar helt att röra på sig. ”Stäng lucka för start” står det på displayen, men när man stänger så händer absolut ingenting. Några idéer om vad som kan vara fel? Kan tillägga att den varit rätt strulig de senaste åren så att lägga hutlösa pengar på verkstadsbesök (igen) är inte nåt alternativ, då blir det hellre skroten…
 
Y Ylvalill skrev:
Har en lite äldre Husqvarna Automower som gått ut i strejk. Visar inga felmeddelanden eller liknande men den vägrar helt att röra på sig. ”Stäng lucka för start” står det på displayen, men när man stänger så händer absolut ingenting. Några idéer om vad som kan vara fel? Kan tillägga att den varit rätt strulig de senaste åren så att lägga hutlösa pengar på verkstadsbesök (igen) är inte nåt alternativ, då blir det hellre skroten…
Stop-switchen är antingen trasig eller så har tråden till denna gått av. Jag har haft stora problem med originalswitcharna på min 220AC, så jag har numera billiga standardswitchar med arm som går emot stop-knappen istället. Den är lätt att byta själv. Fetta gärna in kanten bara när du öppnat klipparen.
 
  • Gilla
Ylvalill
  • Laddar…
Tackar! Får öppna och kolla om jag hittar nåt som kan se ut som en stopp switch då.
 
Den bör sitta under luckan där du justerar klipphöjden. Det är den och laddtrådarna som kommer från klipparen ut till karossen.
 
  • Gilla
Ylvalill
  • Laddar…
Hade en Meec med detta felet, under tiden jag best en ny switch klippte jag av dom från switchen, tvinnade ihop (lödde) kablarna så fugerade den, tänk bara på isf att du tar bort en av säkerhets systemen med detta, så en ny switch är att rekommendera
 
  • Gilla
Ylvalill
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.