Hej,

Har en Husqvarna 305 och när guide- och begränsningskabel sattes dit så märkte jag att det ena stiftet till begränsningkabel sitter löst och åker in. Klipparen startade ändå och har nu gått i några dagar men nu tyvärr stannat och det står ingen signal och laddstationen blinkar rött. Något jag kan åtgärda själv?
Vänlig Carolina
 
Rött blink indikerar fel på antennen i laddplattan.
Ta en bild på det som du menar är trasig.
Är det kontakten som sitter fast i laddstationen så kan det ev. ha släppt från kretskortet. Kräver ingrepp/lödning eller i värsta fall utbyte av kretskortet.
 
E etompau skrev:
Rött blink indikerar fel på antennen i laddplattan.
Ta en bild på det som du menar är trasig.
Är det kontakten som sitter fast i laddstationen så kan det ev. ha släppt från kretskortet. Kräver ingrepp/lödning eller i värsta fall utbyte av kretskortet.
Är stiftet som man sätter anslutningskabeln, se bild. Är ju tre sift, två till begränsningskabeln en till guide, är ena begränsningsstiftet som sitter löst.
 
  • Röd anslutningsklämma för begränsningskabel i trädgårdsrobot, med tre stift, ett löst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klipp av kabeln, öppna kontakten o ta bort gammal kabel stump och kläm på den på kabeln med hjälp av en polygrip. Hade samma problem i år
 
N Nyalund skrev:
Klipp av kabeln, öppna kontakten o ta bort gammal kabel stump och kläm på den på kabeln med hjälp av en polygrip. Hade samma problem i år
Tack, men det har jag gjort. Det är stiftet som man sedan sätter fast kontakten i som är lös och jag tror det är där felet sitter. Frågan är hur jag kan komma åt det stiftet.
 
C Car78blo skrev:
Tack, men det har jag gjort. Det är stiftet som man sedan sätter fast kontakten i som är lös och jag tror det är där felet sitter. Frågan är hur jag kan komma åt det stiftet.
Du behöver nog öppna laddstationen, skruva isär den.
 
M Mapet890 skrev:
Du behöver nog öppna laddstationen, skruva isär den.
Ja, jag får väl börja där.
 
C Car78blo skrev:
Ja, jag får väl börja där.
Stiftet åker alltså in i laddstationen när du trycker på det?
 
M Mapet890 skrev:
Stiftet åker alltså in i laddstationen när du trycker på det?
Ja precis!🤩
 
C Car78blo skrev:
Ja precis!🤩
Ok, ta isär och kolla, tror inte det är mycket grejer i laddstationerna
 
  • Gilla
Car78blo
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.