Hej,

Jag har en vägg som går från mur till träskivor. Det bästa kanske hade varit att sätta ett lager gips, spackla och sedan måla för att undvika sprickor, men jag undrar om det kan gå bra med någon väv. Är tänkt att jag bara ska måla enfärgat på väggen.

Ska man spackla iordning väggen och sedan sätta nån väv över? Har idag tapeter, som har spruckit lite grann, men inte så mycket som jag trodde. Färg spricker väl dock lättare.

Finns det någon slags väv utan struktur som man kan måla på?
 
Det finns cellulosa/polyester-baserade väver från olika färgtillverkare
 
renoveringstapet, typ easycover vill du nog ha, sök på det här i forumet så får du massor med svar hur de fungerar.
 
Tack. :)

Har läst en del och de flesta verkar använda easycover och sånt lite för att slippa underarbetet. Jag har inga problem med det, utan vill ha en stark väv som inte spricker. Mitt hus är uppfört på 10-talet och är därmed inte helt rakt och sånt där.
Jaja, får väl börja med att riva loss tapeten och spackla ordentligt. Sen får det väl bli nån stark väv... Får se vad jag kan hitta hos Flügger... Flügger som för övrigt har den sämsta utefärgen någonsin...
 
Irganox skrev:
...Får se vad jag kan hitta hos Flügger...
Då heter den "43300 Fiberfilt".
 
Tack din gamle böckling. :)
 
Hur håller sig dessa väver i värme? Jag har en kamin inte så långt ifrån väggen där jag tänkt måla. Finns det risk för att den släpper när det blir varmt?

Fan... Varför kunde dom inte ha byggt hela huset som jag ville ha det... Gamla hus ska man inte skaffa... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.