Fredag!
En öppen låda märkt 'Dating Testing Kit' med en golfboll och en grön metallpipa inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Apoteketen i Västmanland försökte sälja begagnade gummiprodukter. Det gick sådär.


Skärmdump från SVT Nyheter Västmanland rubriken "Få väljer använda kondomer" med olika förpackade kondomer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 23 till
  • Laddar…
Med tanke på dagen väder här där jag bor ....
Uggla på gren med texten "DET ÄR VÅR!" och samma uggla i snö med text "MEN VAFAN
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Fotografen och 10 till
  • Laddar…
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Jag är ledsen, men jag kan inte bistå med detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 15 till
  • Laddar…
Två personer i ett badrum, en borstar tänder framför spegeln och en annan sitter på toaletten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Text med humoristisk jämförelse mellan lufttorkad skinka och toalettpapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Fast toapapper blir skitdåligt på fredagspizzan tror jag.
 
  • Gilla
  • Wow
4774 och 3 till
  • Laddar…
Jag har hittat min gravsten. Om nu någon ids resa en åt mig.
En ovanlig gravsten utformad som en gammal boktrave med en trädstam överst på en kyrkogård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
När jag var på en pub på landsbygden i Irland frågade jag lokalbefolkningen om promillegränsen för att köra bil. Det tog en stund att bli förstådd om vad jag menade, men när de förstod så skrattade de och sa att i Dublin är det två pint…. 😂
Jag jobbade åt polisen i Dublin kring 2010 och på polis-campus fanns en bar där de sålde Guinness för €1.50 Det var inte ovanligt att målade polisbilar stannade, poliserna kom in och drog någon pint, och sedan satte sig i bilen och fortsatte patrullera...
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Jag jobbade åt polisen i Dublin kring 2010 och på polis-campus fanns en bar där de sålde Guinness för €1.50 Det var inte ovanligt att målade polisbilar stannade, poliserna kom in och drog någon pint, och sedan satte sig i bilen och fortsatte patrullera...
Fram tills inte så länge sedan så fick man en pint Guiness (om man var snäll, två) när man gav blod på Irland. Man ersätter en pint blod med en pint stout helt enkelt. Lite annorlunda än den svenska leverpastejmackan med ett glas saft. Tror att just denna hiskeliga bruna dryck har en lite udda ställning på ön; de ser den nog inte som en rusdryck utan snarare som ett stärkande livselixir.
 
  • Gilla
landan81 och 6 till
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Fram tills inte så länge sedan så fick man en pint Guiness (om man var snäll, två) när man gav blod på Irland. Man ersätter en pint blod med en pint stout helt enkelt. Lite annorlunda än den svenska leverpastejmackan med ett glas saft. Tror att just denna hiskeliga bruna dryck har en lite udda ställning på ön; de ser den nog inte som en rusdryck utan snarare som ett stärkande livselixir.
Vilket är helt korrekt syn på den.
 
  • Gilla
Alfredo och 6 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Ok, så du skulle inte ha nåt problem med om din fru/sambo/dotter kallades för Pippa?
Inga problem med när de i skolan har upprop?
Låter som smeknamn för nån överklasstjej 🙃
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
På tal om pint.
I Kalmar runt 1999/2000 var det ett schapp som hade ”Stor pint” på ölmemyn.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.