Bästa dammsugaren jag ägt heter Roborock den här dammsugit i snart 2000 timmar och still going strong
 
Har en Miele C3 och är supernöjd. Efter snart 9 år med två pälsande katter och husrenovering så är den fortfarande lika effektiv. Att den skulle vara tung har jag inte ens reflekterat över.
 
Elektrolucen har ett vansinnigt handtag som är svårt att greppa och styra. Skaffade en enkel rörböj som de billigare suharna har och blev helnöjd.
 
Köpte en Bosch som jag sålde efter två veckor. Bra sugkraft, men jättekort slang! Otroligt irriterande och det gick inte att köpa längre heller. Dessutom fastnade hår i hjulen på dessa två veckor och de gick inte att lossa och göra rent så man fick stå i 30 minuter med en syl. Sämsta köpet i mitt liv!!!!
 
Vill gärna köpa en Miele men köpte deras cat&dog. Utan att ha djur men långt tjejhår att dammsuga. :)
Som omdömet i artikeln så låter den högt och högfrekvent på ett direkt obehagligt sätt så jag fick lämna tillbaka den tyvärr.
Vill gärna köpa kvalité och producerat i europa.
Kanske någon annan Miele som inte låter lika hemskt?
 
I
G G.L. skrev:
[länk]

Den är väldigt tyst, inte ens katten blir rädd. Kostar sina slantar men det är väl använda pengar. Handtaget kan man ha åsikter om, köpte ett traditionellt böjt rör(billigt) som bättre passar våra händer.
Den drar också nästan hälften så mycket watt vilket kan tyda på att maximal sugförmåga är avsevärt lägre.

Vi har en Miele 1800w kvar som är utan tvekan den bästa vi haft, vi kör den oftast på lägre nivå men ibland behöver man extra kraft och då är man tacksam att maskinen levererar även om det låter.
 
Tyvärr hakar många upp sig på antalet Watt som presenteras av tillverkarna. Råd och Rön bäst i test har uppmätt effekt 1063W men bara sugeffekt 255W(Miele Complete C3 Cat&D0g powerline. Men då kostar den nästan dubbelt mot Electroluxen.
Men det är många som vill ha märket Miele i sin bostad. Status är dyrt.
 
T TheGame skrev:
Bästa dammsugaren jag ägt heter Roborock den här dammsugit i snart 2000 timmar och still going strong
Du får trots allt manuellt rengöra hörn och andra ställen där den inte kommer åt
 
I
G G.L. skrev:
Tyvärr hakar många upp sig på antalet Watt som presenteras av tillverkarna. Råd och Rön bäst i test har uppmätt effekt 1063W men bara sugeffekt 255W(Miele Complete C3 Cat&D0g powerline. Men då kostar den nästan dubbelt mot Electroluxen.
Men det är många som vill ha märket Miele i sin bostad. Status är dyrt.
Absolut, här är texten utan semikolon:

Absolut, det stämmer att watt-talet inte alltid är det avgörande. Tidigare användes ofta höga watt-tal som en säljande punkt. Företag marknadsförde sina produkter genom att betona watt-talet snarare än dammsugarens faktiska prestanda. Till exempel kan en dammsugare med 500 watt vara mer effektiv än en modell med 1000 watt. Dock kan en 500 watts dammsugare aldrig överträffa en optimalt utformad 1000 watts dammsugare när det kommer till sugeffekt.

När det gäller vår egen erfarenhet, så är vår nyare Miele-modell ECO inte lika imponerande. Vi behöver köra den på max för att få ett hyggligt resultat. Vår äldre Miele med 1800 watt fungerar utmärkt även på halv effekt och munstyckets design spelar verkligen en stor roll i hur väl damm och smuts samlas upp.

Om vi någonsin behöver ersätta den, skulle vi nog överväga en grovdammsugare som tillåter högre watt-tal för bättre sugeffekt, eller så testar vi en ny modell från Miele. Även om dammsugare kan verka dyra, så är de en vardagsnödvändighet som används flitigt och håller länge. Vår nuvarande Miele har vi haft i minst tio år.
 
G G.L. skrev:
Status är dyrt.
Har väldigt svårt att tro att det är status med en Miele dammsugare.
Men kvalitetsmässigt och tidsspann som de tillhandahåller reservdelar verkar de överlägset bäst.
Sen betalar t.ex. jag gärna lite extra för att saker är tillverkade i Sverige eller EU hellre än Kina.
Mänskliga rättigheter och att minska stödet till en våldsam, kontrollerande diktatur är värt en del.
 
Miele tillverkar några av sina dammsugare i Kina😠
 
  • Arg
TCG
  • Laddar…
Nått måste det vara iaf när folk vill ha en dammsugare som vrålar och är tung o klumpig.
Min dotter och henens man är sådana, märket på saker är väldigt viktigt, och de har en Miele.
Använt den några gånger när jag varit är och snickrat, den låter mer än den jobbar.
Själva maskinen överröstar suget från munstycket.
Min egen är tvärs om, suget överröstar maskinen och ändå är det en mer än dubbelt så stark motor.
 
G G.L. skrev:
Du får trots allt manuellt rengöra hörn och andra ställen där den inte kommer åt
Ja men inte varje dag som roboten kör.
Det blir heller inte så smutsigt på andra ställen om roboten får städa ofta.
Det roboten ev missar dag 1 tar den dag 2 osv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.