Hej,
Glad påsk 🐣
I mitt lilla badrum med elektrisk golvvärme, så tycker jag inte golvet/klinkern blir varm.
Vilken temperatur ska man ställa på termostaten?
Vh Peter
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
"Lagom".


Utan att veta vilken termostat det är, hur stor effekt det är på golvvärmen, om det är temperaturgivare i golvet, vilken rumstemperatur du vill ha, vilken rumstemperatur det är just nu, etc, så kan ingen svara på frågan.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
S
Högre än nuvarande temp
 
  • Haha
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Bra frågor. Finns det någon gräns vad gäller lämplig inställd temperatur på termostat?
 
Demmpa Demmpa skrev:
"Lagom".


Utan att veta vilken termostat det är, hur stor effekt det är på golvvärmen, om det är temperaturgivare i golvet, vilken rumstemperatur du vill ha, vilken rumstemperatur det är just nu, etc, så kan ingen svara på frågan.
Det är en Raychem NRG-DM. Jag är lite osäker på om det är tempgivare i golvet eller ej, men jag tror det. För tillfället är termostaten inställde på 23C.
 
KajPeter KajPeter skrev:
Det är en Raychem NRG-DM. Jag är lite osäker på om det är tempgivare i golvet eller ej, men jag tror det. För tillfället är termostaten inställde på 23C.
Vi har också en sådan. Inställt på 25c känns golvet behagligt.
 
KajPeter KajPeter skrev:
Det är en Raychem NRG-DM. Jag är lite osäker på om det är tempgivare i golvet eller ej, men jag tror det. För tillfället är termostaten inställde på 23C.
Ställ upp till 25 - 26 C och kom tillbaka i morgon hur det blev
 
Demmpa Demmpa skrev:
Eftersom den kan ha olika tempgivare så måste den programeras rätt, är fel givare/givartyp vald så kommer den att ge/visa fel temperatur.

[länk]
Sen är det så att den ständigt visar att den är på. Kommer liksom inte upp i temperatur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.