Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag hade nog gått på marknadsföringen när du köpte bilen.... Har du köpt en bil med 255 breda sulor bak ska den ha det. Och då får de ju ordna fälgar som VAG säger att bilen ska ha.... Är det ok att sätta 255 däck på "framfälgarna" för VAG så är det nog bara att hacka i sig, annars vägra..
Jag tänkte helt enkelt be dem visa mig att 8.5" bak är OK enligt VAG, då gnäller jag inte.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag hade nog gått på marknadsföringen när du köpte bilen.... Har du köpt en bil med 255 breda sulor bak ska den ha det. Och då får de ju ordna fälgar som VAG säger att bilen ska ha.... Är det ok att sätta 255 däck på "framfälgarna" för VAG så är det nog bara att hacka i sig, annars vägra..
Bör skilja 1" mellan fram och bak med de däckbredderna.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Köpte en Golfjävel till sambon, jag lät henne lämna in bilen då det var förjävligt att byta lampor.......
Notaworkingclasshero
Hittade en bild....

Minns inte årsmodellen på denna men grillen loss, kofångaren loss vid hjulhuset för att komma åt något osv....otroligt omständigt.

Bil med avmonterad grill och kofångare avslöjande motor och inre komponenter i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vad har du för årsmodell och motor?
2016 uttagen 2017 med 1.2L bensintrepipen.
 
A AndersS skrev:
Återkommer med vad vår V90CC -17 som fyllt 7 år/12 000 mil i februari, har kostat i service och reparation.
Har ni haft den sen ny?
 
useless useless skrev:
Har ni haft den sen ny?
Japp, och den första som firman levererade i februari 2017.
 
Isakare Isakare skrev:
Kul att läsa.
Tidningen Vi Bilägare har kvar en av sina långtestbilar som de redovisar ibland, en V90 D3 AWD -17.
Bilen har en värdeminskning på 230.000:- sen ny och har kostat 105.423:- i service/reparationer hittills.
Nu senast gjorde de en service själva "Det finns ju inga garantier längre när bilen passerat 20" mil"
Volvo ville ha 7.429:- för en Classic service med 20% rabatt.
De köpte delarna på V-parts för 1.499:- och en dunk olja från Mekonomen för 595:-
V-Parts skickar med ett service protokoll och en stämpel
"Grundligt servad av ägaren med delar från V-Parts"

Under servicen noterade de ett oljeläckage från vinkelväxeln/kardanen.

De gjorde en sammanställning i slutet av 2023, då hade bilen gått 20.300 mil och kostat 694.853:-
Fy bövelen vad pengar...

Var det inte den bilen som rostade rätt frisk också? Såg för djävligt ut under redan vid 10k mil har jag för mig.

Va har hänt med Volvo egentligen?
 
S Styrman_jansson skrev:
Fy bövelen vad pengar...

Var det inte den bilen som rostade rätt frisk också? Såg för djävligt ut under redan vid 10k mil har jag för mig.

Va har hänt med Volvo egentligen?
Jo, den rostar vidare i sparklådorna
Men deras 4 år gamla Tesla 3 är värre, där har framskärmarna börjat rosta. Bakluckan är omlackad 3 gånger på garantin, men den var slut nu.
 
  • Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Fy bövelen vad pengar...

Var det inte den bilen som rostade rätt frisk också? Såg för djävligt ut under redan vid 10k mil har jag för mig.

Va har hänt med Volvo egentligen?
Något skiljer, vår har inte den rosten.
Vi brukar kolla det vid besiktning och nu senast i förra veckan och har inte alls den rosten, vilket de på besiktningen inte alls ser på de modellerna. Så något skiljer mellan bilar eller hur de används.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag tänkte helt enkelt be dem visa mig att 8.5" bak är OK enligt VAG, då gnäller jag inte.
Eller så hittade jag en begagnad 9" på ebay för en överkomlig peng, får se om vi kan hitta en lösning där de ger mig en kontant ersättning eller liknande.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Något skiljer, vår har inte den rosten.
Vi brukar kolla det vid besiktning och nu senast i förra veckan och har inte alls den rosten, vilket de på besiktningen inte alls ser på de modellerna. Så något skiljer mellan bilar eller hur de används.
Jag ser den rosten på nästan varje nyare volvo jag är under så verkar underligt att dom inte skulle se några sådana på ett besiktningskontor.
Hur är det med saltanvändning där du bor?
 
S Styrman_jansson skrev:
Fy bövelen vad pengar...

Var det inte den bilen som rostade rätt frisk också? Såg för djävligt ut under redan vid 10k mil har jag för mig.

Va har hänt med Volvo egentligen?
Det började gå utför när Ford tog över när sedan Kineserna tog över så for det hastigt utför.
 
A AndersS skrev:
Något skiljer, vår har inte den rosten.
Vi brukar kolla det vid besiktning och nu senast i förra veckan och har inte alls den rosten, vilket de på besiktningen inte alls ser på de modellerna. Så något skiljer mellan bilar eller hur de används.
Bilen är inte unik. V90 verkar generellt ha väldigt variera de rostskydd;
https://www.vibilagare.se/reportage/handtagen-borjade-rosta-pa-volvo-v90-efter-bara-fem-ar
http://forum.vccn.no/showthread.php?79903-Rust-på-V90

Kommer liksom upp gott om exempel när man googlar…
 
  • Wow
Tokslut
  • Laddar…
Hm kanske ska strunta att byta min kia sportage mot en Volvo xc60 2025 årsmodell.
 
S Styrman_jansson skrev:
Bilen är inte unik. V90 verkar generellt ha väldigt variera de rostskydd;
[länk]
[länk]

Kommer liksom upp gott om exempel när man googlar…
Ja det är ju inte bara rost som det är problem med heller.
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.