electroluxaren skrev:
alla sunda människor lägger detta till handlingen och man ser det inte efter ett tag, sen finns de ju de som är diagnostiserade....
De med diagnos är de som bryr sig minst. Det är de utan diagnos, men som borde blivit utredda, som inte alltid funkar så väl i samhället (eller i badrummet).
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Stellan Svealand och 11 till
  • Laddar…
Känner till detta.

Jobbat inom Gymnasiesärskolan i 15 år. Och längre ändå som Gymnasielärare inom elektronik.

Numer gottar jag mig som pensionär.

Kakelskivan får sitta kvar som ett signum på Eget Utfört Arbete.
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 24 till
  • Laddar…
B
Eller som Martin timell brukade säga: "lite fel är också rätt".
 
  • Gilla
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Skapade tråden mest för att se hur en tråd kan dra iväg.
Grattis, du hamnar permanent på ignore-listan. Varför ska man lägga tid på att hjälpa dig med råd i fortsättningen?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
Fixarlasse Dalarna och 34 till
  • Laddar…
oshu oshu skrev:
De med diagnos är de som bryr sig minst. Det är de utan diagnos, men som borde blivit utredda, som inte alltid funkar så väl i samhället (eller i badrummet).
Och många som har fått en diagnos är egentligen bara dåligt uppfostrade. Och värre kommer det att bli…
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
CCPusher och 7 till
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Och många som har fått en diagnos är egentligen bara dåligt uppfostrade. Och värre kommer det att bli…
Och många som killgissar om diagnoser är bara dåligt utbildade och insatta. Men vi välkomnar ditt bidrag till debatten, då alla får vara med.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
TSkoogh och 18 till
  • Laddar…
Se det som det rustikala inslaget i köket.
 
Hade aldrig betalt någon för jobbet om det sett ut så.
Men för egenjobb så hade jag inte gjort om det.
 
  • Gilla
  • Haha
Daggew och 1 till
  • Laddar…
Har inte läst tråden så svaret kanske redan finns. Men vad är det som ska reklameras?

(OBS! Ärlig fråga).
 
A
D Dr Benz skrev:
Och många som har fått en diagnos är egentligen bara dåligt uppfostrade. Och värre kommer det att bli…
det beror på om det är föräldern eller psykologen som utfört testet
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
H Hybro skrev:
Är det nåt att bry sig om?
Det tycker inte jag.

Förefaller bli dyrt.
Tid för reklamation överskriden med råge.

Således ett nytt jobb.

Restid.
Plocka bort kakelskivan.
Hitta rätt färg på fogmassa.
Fästa skivan och låta härda.
Foga.
Kontrollera jobbet.

6 timmars jobb.




[bild]
Ja jäklar.... Går det att få gjort gratis, visst. Annars finns det viktigare saker att lägga pengar på.
 
H Hybro skrev:
- Kryper till korset...

Det var jag själv som kaklade. Första gången i mitt liv.


- Skapade tråden mest för att se hur en tråd kan dra iväg.

Kanske för att få en bättre uppfattning om kostnader...
Kostnader som man inte räknar med för småjobb.
I stället för att pyssla själv.

I en annan tråd var det nån som fick betala 6000 kr för att få 12 kakel monterade.


- Det mest kreativa är ändå att ställa en skärbräda mitt för☺️

Och påpekandet om svårigheten att få rätt kulör på kompletterande fogmassa.

Vi får leva med detta.😉
Om det i själva verket hade varit en plattsättare som gjort detta, tror jag knappt att du hade lagt märke till det. Än mindre stört dig på det.
Men, detta är det tråkiga med att renovera själv. Man ser minsta lilla glipa, och det är sedan nära på omöjligt att blunda för det. Man tror också att alla som berömmer arbetet ljuger, eller möjligtvis tycker det är okej för att vara gjort av en lekman. Medan i själva verket är det nästan ingen som ser missarna.
Helt ärligt så har du gjort ett jättfint jobb. Den lilla missen du visar, är ungefär vad varje plattsättare lämnar. Så försök glädja dig åt att det knappast går att göra bättre. Samt alla tusenlappar du sparat.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Tack o tack...

Satt bara å läste igenom några trådar där det i slutänden hamnade på stora pengar...
T ex den om 12 kakelplattor för 6000 kr.

Ja, det finns fler exempel på liknande.

Och därav denna tråd, med ett litet "fel" från min sida då jag FÖRSÖKTE kakla.

Menar egentligen att många fler gott kan prova på.
Info finns på forumet.
 
Redigerat:
  • Gilla
Mjanne och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Och många som killgissar om diagnoser är bara dåligt utbildade och insatta. Men vi välkomnar ditt bidrag till debatten, då alla får vara med.
Tack vad snällt.

Det behövs ingen utbildning för att förstå varför det har blivit en explosion av diagnoser.
Ett diplom säger bara att du kan ta till dig en viss mängd information inte att du kan dra korrekta slutsatser.

Jag lyssnar på dem som är vettiga. Oavsett utbildning eller ej. Med vanligt hyfs och vett kommer man långt.
 
  • Gilla
PNI
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
det beror på om det är föräldern eller psykologen som utfört testet
Mja kanske. Det vet jag inget om. Däremot ser man generellt en slapphet och ovilja hos föräldrar och samhället i stort att sätta värdegrunder och gränser. Att visst beteende får konsekvenser. Sen tvingas man vakna upp när det har gått för långt och det blir ohemult mycket jobbigare att styra skutan rätt igen.

Idag kommer man undan med att ”det är ju bara ett barn, låt dom göra som dom vill” och när åldern senare smyger på så är det istället, ”det har ju alltid varit så här”..
 
  • Gilla
Stellan Svealand och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.