RoTe
Om vi ska prata regler osv kan vi inte hålla oss till rätt fordonsbenämning då? Epor får inte ha fjädring bak... Jag antar du syftar på en A-traktor men snälla säg det då i så fall.
 
RoTe RoTe skrev:
Om vi ska prata regler osv kan vi inte hålla oss till rätt fordonsbenämning då? Epor får inte ha fjädring bak... Jag antar du syftar på en A-traktor men snälla säg det då i så fall.
Ja förlåt, det blev helt fel, dumt av mig.
Det är så klart en a-traktor.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Säkert samma bedömning för epor men är det lagbrott att inte ha styrstopp anpassade för större än de bilen levererades med tex? 🤷
Spolarvätska?
Hur mycket fjädring bak säger lagen?

Till saken hör att epan är besiktad som den är nu fast då med bredare hjul runtom.
Spolarvätska ja

Däcken ska gå fritt i hjulhusen

Fjädring och slangen är ju en bedömmnings fråga gissar att han var lite extra nogran om denna gång..

Finns ju värre saker att få 2:surprised:r typ spricka i triangeln 😂
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Spolarvätska ja

Däcken ska gå fritt i hjulhusen

Fjädring och slangen är ju en bedömmnings fråga gissar att han var lite extra nogran om denna gång..

Finns ju värre saker att få 2:surprised:r typ spricka i triangeln 😂
Många som hänger löst om tusse batong går all in på spolarvätska.
Hur gör man om den tar slut längs vägen? 😇
 
RoTe
FredrikR FredrikR skrev:
Många som hänger löst om tusse batong går all in på spolarvätska.
Hur gör man om den tar slut längs vägen? 😇
Alltså av alla tiotusentals mil jag kört i mina dagar har jag nog bara varit med om att spolarvätskan tagit slut en gång vad jag kan minnas. Det ingår liksom i förarens ansvar att se till så att det är påfyllt eftersom det är en säkerhetsviktig funktion i vissa väglag...
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Det var inte dåligt, jag har gjort det två gånger i år... 😂
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Alltså av alla tiotusentals mil jag kört i mina dagar har jag nog bara varit med om att spolarvätskan tagit slut en gång vad jag kan minnas. Det ingår liksom i förarens ansvar att se till så att det är påfyllt eftersom det är en säkerhetsviktig funktion i vissa väglag...
Ja du har helt rätt!
Brukar du ha flaskor/dunk i bilen som du stannar vid lämpligt ställe och fyller på från och hur gör du om väglaget visar sig vara sämre än du förväntade dig när du åkte, alltså att du inte har spolarvätska med dig så det räcker?

Min fru har en fransk bil, den saknar indikering för låg nivå spolarvätska och vet du vad, den japanska hon hade innan hade samma brist.

När vi nu pratar ansvar funderar jag om det ens finns något ord som heter säkerhetsviktig? 🤦🤦
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det var inte dåligt, jag har gjort det två gånger i år... 😂
Vissa är präktigare än andra.. duktigare än de flesta. 😇
 
RoTe
Behöver du en lektion i hur man fyller spolarvätska? Vad blir nästa grej, lektion i att tanka bilen i tid? Kolla olja är inget du gör alls antar jag... Vissa ska inte vara ute i trafiken tror jag.
 
  • Gilla
  • Haha
Bigfoot och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Behöver du en lektion i hur man fyller spolarvätska? Vad blir nästa grej, lektion i att tanka bilen i tid? Kolla olja är inget du gör alls antar jag... Vissa ska inte vara ute i trafiken tror jag.
Haha nej inte jag, men kanske min son. 😉

Du har helt rätt gällande att vissa inte ska vara i trafiken, du har bra koll. 👌

Om du ska vara så väldans korrekt är det bra att vara hela vägen ut....
 
  • Gilla
husägaren TS
  • Laddar…
Ny vattenpump sitter på, allt bra tills jag tabbade mig och tappade viskofläkten så ett blad sprack, en tabbe på 4.700kr om man handlar original i Sverige. Lutar åt VDO/Continental i USA så tabben bara kostar 1.600kr..

Bild av bilens motorrum med fokus på kamrem och motorblock, inkluderar verktyg för mekanisk reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bild av bilhjulsfälg, hantverksverktyg, maskinens delar på arbetsställe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Många som hänger löst om tusse batong går all in på spolarvätska.
Hur gör man om den tar slut längs vägen? 😇
Man lägger sig nära bakom en tradare som drar upp rejält med skvätt och slår på torkarna.

/Höghus
 
  • Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
kan något lämpligt epoxilim möjligen rädda bladet?
 
T TommyC skrev:
kan något lämpligt epoxilim möjligen rädda bladet?
kan inget om epoxi plus ganska mjuka blad, så lite förvånad över att den spack, men viscon i mitten väger ju en del. Den snurrar ju så fort så det blir nog fina G-krafter
 
epoxi är nog inte rätt om bladen är mjuka och flexar mycket. Kan man klura ut vilken typ av plast det är så går det ganska säkert att hitta ett passande lim.

Edit: jag gissade epoxi för att det greppar bra och är starkt men det är inte säkert att det passar för alla typer av plast.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.