Har haft en electrolux-diskmaskin med tillhörande front. Har varit missnöjd då den krävt ett tiotal reparationer under de sju år dem varit i hushållet.

Har nu beställt en cylinda med front (ej levererad). Skulle dock helst vilja behålla Electrolux-fronten.

Går det att flytta över cylindamontagen/-beslagen till electroluxfronten?
 
A
K Knödel skrev:
Har haft en electrolux-diskmaskin med tillhörande front. Har varit missnöjd då den krävt ett tiotal reparationer under de sju år dem varit i hushållet.

Har nu beställt en cylinda med front (ej levererad). Skulle dock helst vilja behålla Electrolux-fronten.

Går det att flytta över cylindamontagen/-beslagen till electroluxfronten?
bara om det är en snickeriskiva, är det vanliga plåten så går det inte.

har du möjlighet så lämna tillbaka cylindan.
 
electroluxaren skrev:
bara om det är en snickeriskiva, är det vanliga plåten så går det inte.

har du möjlighet så lämna tillbaka cylindan.
Det är en träskiva (med viss patina) som jag vill behålla. Så då funkar det alltså?
 
A
K Knödel skrev:
Det är en träskiva (med viss patina) som jag vill behålla. Så då funkar det alltså?
ja ja om även cylindan är av integrerad modell (dvs utan front/ytterluck)
så flyttar man hela fronten, är inte cylindan av integrerad modell så går det inte.
köpte du en med fem års garanti?
Det enda fabrikat som är sämre än electrolux är....
 
K Knödel skrev:
Det är en träskiva (med viss patina) som jag vill behålla. Så då funkar det alltså?
Är det en träskiva likt köksluckorna?
Om så är fallet så går det om maskinen är gjord för det. Alla märken gör maskiner med speciella luckor som anpassade för montering av träskiva.
 
  • Gilla
saltis99
  • Laddar…
Den är integrerad. Och jag har blivit varnad…

Det var bråttom och det var ett bra pris. En kombo som är farlig. Jag vet!
 
A AG A skrev:
Är det en träskiva likt köksluckorna?
Om så är fallet så går det om maskinen är gjord för det. Alla märken gör maskiner med speciella luckor som anpassade för montering av träskiva.
Den är i linje med övriga köksluckor. Det är därför jag vill behålla den.
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
K Knödel skrev:
Den är i linje med övriga köksluckor. Det är därför jag vill behålla den.
Du kan som sagt inte byta hela luckan. Utan enbart fronten av trä.
 
Just det. Jag var otydlig. Det är ”bara” fronten som ska bytas. De har ju samma mått, väl?
 
Om båda maskinerna är helintegrerade kan du flytta luckan mellan dem givet att ditt kök inte har speciella krav avseende öppning. Och med detta menar jag att bland annat nyare IKEA-kök som har lägre sparklist har längre luckor. När dessa är monterade på en diskmaskin behöver diskmaskinen i samband med öppning dra upp luckan för att den ska gå in i det som sågats ut i sparklistan.
 
Vet inte om mitt ikeakök från 2017 räknas som "nyare" men min tvättmaskinsfront har ett gångjärn längst ner så den viker sej när man öppnar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.