Ett drygt år efter första offertförfrågan gick ut är vi nu igång med vårt stenhusbygge från Örementhus. Plattan är precis klar och vi väntar vägglevenans nästa vecka. Ni kan följa bygget på bloggen:
Bygga Stenhus

Vi bygger ett mindre hus/flygel på vår gård som är en Prästgård från 1923 i Konga i Svalövskommun i Skåne
 
Nu är jag också igång med "bloggande" från mitt renoveringsprojekt, en gammal lantgård med ett huvudhus från 1800-talet.

Jonas Öberg » Renovation

Då jag har många bekanta som vill följa utvecklingen från utlandet så skriver jag på engelska, men välkommen förbi! (Och det är inte alltid lätt att hitta rätt engelska ord: vad kallar man egentligen en syll, exempelvis?).
 
jonasob skrev:
Då jag har många bekanta som vill följa utvecklingen från utlandet så skriver jag på engelska, men välkommen förbi! (Och det är inte alltid lätt att hitta rätt engelska ord: vad kallar man egentligen en syll, exempelvis?).
Du kan ju alltid prova med att kalla det för sill (och det är faktiskt det det också heter).
 
Vi hade resning av huset i samband med leveransen igår, jäklar vad det gick undan. Två timmar efter att första väggelementet var satt så var de klara med alla väggelementen och då hade de ändå paus för frukost.

Om ni vill se bilder från resningen så finns de här backfire.se
 
Kanske borde posta en länk här nu när vi faktiskt kommit igång rätt bra med renoveringen... :rolleyes:

Jag ska nog skapa en projekt-tråd oxå, eftersom det vi gör verkar vara sånt som andra oxå sökt info om här på forumet. Eller vad sägs om godbitar som t.ex: klicklaminat på trägolv, klicklaminat på betongvalv, byte av all el, totalrenovering kök, sänka innertak + downlights, renovering av trappa, öppna upp mellan två rum = limträbalk osv osv etc.

Totalrenovering mao, säkert nån som kan få hjälp eller så av det vi trasslar oss igenom nu. Vi har ju hittils faktiskt hittat en hel del ätbart redan nu här på forumet, men andras byggen får man väl aldrig nog av..?

Hursomhelst, här är länken till hemmisen sålänge: Idyllen...
 
bygger vi. Inflyttning planerad till mitten av okober (-07). Här är vår blogg:

Vi bygger hus!
 
Om ungefär ett år ska vårt Myresjöhus Kornett stå klart för inflyttning. Vi ska bygga i Tallboda/Linköping och håller som bäst på att placera in hus och dubbelgarage på tomten och funderar på kök, badrum, fasad mm mm.

Välkomna att läsa vår blogg.

/Anette
 
Lägger in den nya sidan.. Det e inte en massa bilder bara en massa text, för den som orkar läsa :)

www.umeasnickare.blogg.se
 
Här kan ni följa vårt bygge. Det finns 35 bildalbum ända från start i juni. Det är ett lösvirkeshus. Förhoppningsvis blir vi klara till i jul.

http://etthus.spaces.live.com
 
  • bild 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
OK, nu är det bestämt. Vi bygger hus i Luleå.

Precis nystartad blogg, förhoppningsvis lägger vi ut mer snart:

Ett rött hus!

/Uffe
 
Vi har byggt ut vårat hus. Från början var det ett litet gammalt hus på 55 kvm. Nu är det ett suteränghus på 230 kvm. Vi tog byggfirma till utsidan. Vi lade taket själva. Allt inuti har vi gjort själva. Det börjar närma sig slutet nu, det var ett stort projekt.
Vi har fotat mycket under tidens gång. Sätter ut bilder på vår hemsida vartefter. Nu finns det 94 bilder. Kika gärna in om ni är intresserade och vill titta. http://livetstankar.blogspot.com
 
Nu har vi kört igång en byggahusblogg som ni hittar under www.freezell.com
Vi ska bygga ett LBhus - Ugglan Funktion och vi har precis skrivit på så nu ska vi "bara" göra iordning tomten så att de kan gjuta platta utan problem. Ni är hemskt välkomna att följa bygget när det sätter igång på www.freezell.com

/dennis
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.