Förvisso men det handlar ändå om att det underlättar. Det är inte säkert att den lite varmare motorn startar lättare. Fortfarande är det nog så att den modellen som har kontaktvärmare startar lättare än den som inte har nån. Det är ju så man får jämföra.
 
Alltså jag inser att det är betydligt bättre med insticksvärmare eller slangvärmare men nu har jag värmaren och det verkar ju inte så svårt att sätta dit själv när man inte behöver dra någon frostplugg och kladda med kylarvätska. En relativt liten insats och tänker att någon skillnad lär det väl göra. Tänkte kombinera det med kupévärmare samt ett blåtandsuttag så att man kan styra värmen från telefon.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det gick att starta bilen (och/eller eventuell diesel/bensin-värmare) med radioteknik...
Ja jag själv har båda alternativen på min bil (för bränslevärmaren) men radiotekniken har ganska begränsad räckvidd jämfört med "internet" så jag ser inte de två teknikerna som utbytbara.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Nä, jag kan se fördelar (och nackdelar) med båda med...

Jag har svårt att se vad fjärrstart gör för nytta i Sverige, det är väl tomgång max en minut i hela landet?
 
  • Gilla
Greger_08
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har svårt att se vad fjärrstart gör för nytta i Sverige
I mitt fall handlade det om bränslevärmaren och det är inte sällan jag startar den från ett avstånd som gör att radioteknik inte fungerar.

Funkar radiotekniken finns naturligtvis ingen anledning till att nyttja "nätet", men är bilen för långt bort är "nätet" enda alternativet då radiotekniken blir oanvändbar.
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Är det en diesel är väl det främsta problemet med att få igång bilen att cylindrarna och spridarna är kalla, men det ska ju glödstiften lösa.
 
Alfredo Alfredo skrev:
I mitt fall handlade det om bränslevärmaren och det är inte sällan jag startar den från ett avstånd som gör att radioteknik inte fungerar.

Funkar radiotekniken finns naturligtvis ingen anledning till att nyttja "nätet", men är bilen för långt bort är "nätet" enda alternativet då radiotekniken blir oanvändbar.
Såklart har de plockat bort radiotekniken ur bilen och ersatt den med nättekniken som ger mycket mera vinst.
 
  • Gilla
Stejoh85
  • Laddar…
Till bmw iaf f10-11 så är det många som köper slangvärmare från anab anabint.se men den borde funka till flera.

Har en V60 -11 D5, tror inte det är fjärrstart till parkeringsvärmare, går det att lösa enkelt och billigt 🙂
Funkar ju att starta manuellt eller med timer men ibland vore det ju smidigt med fjärr
 
I detta fall gällde det väl nog direktstart av bilen för i USA tror dom inte på motorvärmare, vare sig elektriska eller diesel/bensinvärmare. Bättre att låta bilen stå på tomgång i en halvtimme eller mera innan man åker iväg. Det är ganska normalt där borta även i delstater med hårdare kyla än Sverige.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Såklart har de plockat bort radiotekniken ur bilen och ersatt den med nättekniken som ger mycket mera vinst.
Jag har som sagt bägge delarna.
 
Inte i detta fallet jag talar om.

Sen kan du ju säga vad du har för bil, här gäller det moderna Toyota bilar.
 
DennisCA DennisCA skrev:
I detta fall gällde det väl nog direktstart av bilen för i USA tror dom inte på motorvärmare, vare sig elektriska eller diesel/bensinvärmare. Bättre att låta bilen stå på tomgång i en halvtimme eller mera innan man åker iväg. Det är ganska normalt där borta även i delstater med hårdare kyla än Sverige.
Det finns elektriska motorvärmare i usa också..........har demonterat många och ersatt med svenska på usa importer av cheva pickuper med diesel.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
OK så det hände trots allt.

Jag satt och funderade innan jag tryckte på skicka knappen på det inlägget om jag skulle lagt en stjärna * och sen * Jag vet dom finns, dom är bara ovanliga.
 
S Stefan1972 skrev:
Det finns elektriska motorvärmare i usa också..........har demonterat många och ersatt med svenska på usa importer av cheva pickuper med diesel.
Finns på Dodge/RAM också.
 
richardtenggren
nino nino skrev:
Till bmw iaf f10-11 så är det många som köper slangvärmare från anab anabint.se men den borde funka till flera.

Har en V60 -11 D5, tror inte det är fjärrstart till parkeringsvärmare, går det att lösa enkelt och billigt 🙂
Funkar ju att starta manuellt eller med timer men ibland vore det ju smidigt med fjärr
Beroende på typ av nyckel så funkar det olika bra, men har tänkt skaffa en sådan här länge 😂
http://www.autopluginstore.com/se/volvo/v60_2010/index.html

Jag har dock bara den enkla typen av nycklar, så skulle bli kort räckvidd.
Det går också fixa via Volvo, men var rätt dyrt vill jag minnas, men har nog gått 5-6 år sedan jag undersökte saken sist 🤓
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.